Vaas (2) uit iep met slaap

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.166
350
Etten-Leur
Hallo, Begin februari heb ik een niet zo diepe bolvormige vaas uit iep-met-slaap gemaakt en hier laten zien. Met die ervaring en een bezoekje van Toxiq heb ik een DIY uitholbeitel samengesteld uit de Woodctu Proforme snijkop, een 50 cm lange opname voor snijijzers/schrapers (16 mm dia, van Ronald Kanne), het handvat van mijn Oneway EasyCore (opname 16 en 13 mm) en de 13 mm dikke uitdrijfstang van mijn draaibank. Hiermee was de totale lengte plm 110 cm en kon ik een diepere vaas gaan uithollen.

Het model / ontwerp van de vaas is niet origineel, in 1953 heeft ene Copier al een serie druppelvormige vazen ontworpen voor de glasfabriek Leerdam en deze vaas lijkt daarop, maar ik geen ontwerptekening of zo heb gezien. Ik denk dat het origineel iets slanker zou kunnen zijn (mm werk) maar dat is erg lastig te zien van een fotootje.

De maten zijn globaal 32 * 8/19 (min/max dia) * 1 cm wanddikte. De voet is ook 8 cm. dia

Afwerking met Steinert Drechsler-olie (een aanrader).

DSC_6754.jpgDSC_6756.jpgDSC_6759.jpgDSC_6769.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.