Handig, maar hoe heet het?

Houtvos

Actieve deelnemer
30 apr 2015
240
3
Maassluis
Hallo allemaal. Kan iemand mijn helpen te achterhalen hoe men dit in het Nederlands noemt?

Betreft een zogenaamde "keyhole hanger plate"

222-517_4.jpg


Een 1op1 vertaling invoeren op Google heeft mij niet geholpen in ieder geval.

Best handig, schroef in de muur en je schuift dit eroverheen om iets te bevestigen.
 
Laatst bewerkt:

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.548
2.488
Gaanderen
Rekoog is het niet. Sleutelplaatje is een gangbare naam maar de enige juiste naam is ledikanthaak. Weliswaar wordt dit type hier bijna nooit voor gebruikt. Er hoort ook nog een schroef bij.
 

Houtvos

Actieve deelnemer
30 apr 2015
240
3
Maassluis
Met alle drie kom je met Google een heel eind, maar met die laatste het verst. En de correcte term is altijd fijn om te weten!
 

Blink

Actieve deelnemer
25 okt 2014
43
2
Als je er meer als 10 nodig hebt heb ik nog een volle doos van 50 stuks voor 25 euro.
 

Houtvos

Actieve deelnemer
30 apr 2015
240
3
Maassluis
Iedereen bedankt, en met name Blink die zo aardig was om mij ledikanthaken toe te sturen!

Heb ze gebruikt voor het blind ophangen van sleutelhanger voor mijn vriendin, die had wat op internet gezien en dat wou ze ook... Zie foto's.

qNEaKSG.jpg


H6ix69B.jpg


L2ZgevC.jpg
 

houttuoh

Actieve deelnemer
11 dec 2015
69
0
Stedendriehoek
Leuk gedaan! Bovenzijde uitgefreesd, en sleutelsleuf uitgezaagd?

De beoogde montage van deze haken is eigenlijk verticaal, zodat het werkstuk door de zwaartekracht steviger op de haken wordt getrokken en dus blijft hangen . Door de schroeven in de muur verder of minder ver te draaien, glijden ze verder of minder ver in de sleuf; daardoor is het werkstuk dan ook exact horizontaal uit te lijnen.

In deze horizontale opstelling bestaat de kans dat het werkstuk los komt; zeker als de sleutels wat ongelukkig gepakt of geplaatst worden. Dit is wellicht te beperken door de schroeven strak in de muur te draaien en 't geheel met een hamer op z'n plek te tikken, en evt een drupje montagelijm.
 

Houtvos

Actieve deelnemer
30 apr 2015
240
3
Maassluis
Oeps, mijn vorige bericht werd door internetmonster opgegeten?

Heb bij gebrek aan een frees alles met de tafelzaag gedaan. Dit best goed, maar het bovenste gedeelte moest nog even netjes gemaakt worden met beitel en schaaf.

Bevestigen ging precies zoals je aangaf, exclusief de lijm. De verbinding is verrassend sterk, zit totaal geen beweging in de sleutelhanger.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.