Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Hybride Weergave

Handig, maar hoe heet het?

Hallo allemaal. Kan iemand mijn helpen te achterhalen hoe men dit in het Nederlands noemt?

Betreft een zogenaamde "keyhole hanger plate"

Een 1op1 vertaling invoeren op Google heeft mij niet geholpen in ieder geval.

Best handig, schroef in de muur en je schuift dit eroverheen om iets te bevestigen.
    Laatst gewijzigd door Houtvos; 03-03-19 om 19:51.

Ophangoog?
    Een echte vakman maakt veel met weinig gereedschap.
    Ik heb veel gereedschap.......

Rekoog, sleutelplaatje.
    sometimes you just need a bigger hammer

We hebben een winnaar. Dank, heren!!

Rekoog is het niet. Sleutelplaatje is een gangbare naam maar de enige juiste naam is ledikanthaak. Weliswaar wordt dit type hier bijna nooit voor gebruikt. Er hoort ook nog een schroef bij.

Met alle drie kom je met Google een heel eind, maar met die laatste het verst. En de correcte term is altijd fijn om te weten!

Als je er meer als 10 nodig hebt heb ik nog een volle doos van 50 stuks voor 25 euro.

Dank, maar ik heb er maar 4 nodig ;-)

Iedereen bedankt, en met name Blink die zo aardig was om mij ledikanthaken toe te sturen!

Heb ze gebruikt voor het blind ophangen van sleutelhanger voor mijn vriendin, die had wat op internet gezien en dat wou ze ook... Zie foto's.

Leuk gedaan! Bovenzijde uitgefreesd, en sleutelsleuf uitgezaagd?

De beoogde montage van deze haken is eigenlijk verticaal, zodat het werkstuk door de zwaartekracht steviger op de haken wordt getrokken en dus blijft hangen . Door de schroeven in de muur verder of minder ver te draaien, glijden ze verder of minder ver in de sleuf; daardoor is het werkstuk dan ook exact horizontaal uit te lijnen.

In deze horizontale opstelling bestaat de kans dat het werkstuk los komt; zeker als de sleutels wat ongelukkig gepakt of geplaatst worden. Dit is wellicht te beperken door de schroeven strak in de muur te draaien en 't geheel met een hamer op z'n plek te tikken, en evt een drupje montagelijm.

Forum Rechten