Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 17 van de 17
    Even de pootjes aftekenen en gaten van 0.5cm diep boren werkt ook prima!
    Een echte vakman maakt veel met weinig gereedschap.
    Ik heb veel gereedschap.......

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door handig18 Bekijk Berichten
    Even de pootjes aftekenen en gaten van 0.5cm diep boren werkt ook prima!
    +1

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2016
    Daar heb ik inderdaad wel even over lopen twijfelen. Mijn eerste idee was, om in de bovenzijde van het frame waar de draaibank op staat met de bovenfrees een paar mm uit te frezen zodat er rondom aan de buitenzijde een opstaand randje zou ontstaan.
    Dat vond ik net even te veel werk en zou een extra belemmering geven voor het schoonhouden van de krullen/spaanders.
    Toen bedacht ik dat er gemakkelijk een latje tegen de lange kanten aangeschroefd kan worden om hetzelfde effect te krijgen.......met het zelfde nadeel : lastig schoonhouden.

Dus ik was er nog niet helemaal over uit. Heren, dank voor de suggestie van de gaten. Was nog niet bij mij opgekomen. Maar een set forstner boren staat op de verlanglijst (zie net dat die een hogere prioriteit heeft gekregen). Zodra die binnen is, ga ik voor de gaatjes. Dan blijft de bovenkant netjes vlak in verband met het schoon houden/maken.

koop een forstner van 40 of 42mm, dan kan je hem later ook gebruiken als theelichtjes - boor :-)

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2016
    40 of 42 mm forstnerboor voor theelichtjes��. Genoteerd. Dank voor de tip

Mooi gemaakt. En zo'n mooi onderstel kun je natuurlijk nergens kopen !

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EdP Bekijk Berichten

Dus ik was er nog niet helemaal over uit. Heren, dank voor de suggestie van de gaten. Was nog niet bij mij opgekomen. Maar een set forstner boren staat op de verlanglijst (zie net dat die een hogere prioriteit heeft gekregen). Zodra die binnen is, ga ik voor de gaatjes. Dan blijft de bovenkant netjes vlak in verband met het schoon houden/maken.
    Die gaten gebruik ik al jaren op mijn demo bank en het werkt goed. Bank staat altijd stevig op de juiste plaats.
    Niet te diep boren anders rust hij niet meer op de rubbers.

Forum Rechten