Wat vinden jullie v.dit bankje?

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Ik heb hier van een forum lid 1,5l titebond gekocht, maar ik weet niet meer welke het was.het was van Mrs Toxiq misschien zijn er nog die er gekocht hebben en weten zij meer!
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Woodmax werkt alleen als je voldoende laagdikte kan aanhouden (minimaal 1mm) Bij nieuwe pen en gat verbindingen is dat meestal NIET mogelijk.
De lijm stroopt af door de klemmende passing, je houd dan geen lijm over in de verbinding.
Het is De perfecte lijm voor herstelwerk, restauratie's buiten, etc.. Hier is doorgaans wel voldoende laagdikte aan te houden.

Voor passende verbindingen gebruik ik meestal Structan PU (D4) van Rectavit (transparant

Weinig schuimvorming en makkelijk op te kuisen.

RECTAVIT STRUCTAN (310 ML) HOUT- EN CONSTRUCTIELIJMEN - RECTAVIT 114301

RECTAVIT STRUCTAN POWER (310 ML) HOUT- EN CONSTRUCTIELIJMEN - RECTAVIT 123893

André, welke is aangewezen voor dit werkje?
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Voor passende verbindingen gebruik ik meestal Structan PU (D4) van Rectavit (transparant)
Weinig schuimvorming en makkelijk op te kuisen.

Hallo André,
Die Structan PU mag dat royaal aangebracht worden?
Mvg,Rudy
 

tuoh

Oud hout
Twee flinke strepen lijm aanbrengen in de bovenkant van het gat, de pen met schuine facetten aan de uiteinden neemt dan de lijm mee het gat in.
Voor buitenwerk tevens een streep lijm aanbrengen op de penborsten, deze vlakken zijn het meest gevoelig voor capillaire waterinfiltratie.
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Twee flinke strepen lijm aanbrengen in de bovenkant van het gat, de pen met schuine facetten aan de uiteinden neemt dan de lijm mee het gat in.
Voor buitenwerk tevens een streep lijm aanbrengen op de penborsten, deze vlakken zijn het meest gevoelig voor capillaire waterinfiltratie.

Ok André bedankt!!!
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Gaatje opgevuld met houtlijm en schuursel, nu slaat dit heel donker uit.Hoe kan ik dit oplossen dat het niet zo fel opvalt?
IMG_2416.jpg
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Ik heb ook die ervaring met houtlijmmengsels. De verhouding aanpassen gaf vrijwel hetzelfde resultaat.
 

RedWoodWorking

Actieve deelnemer
5 okt 2017
158
29
Boxtel, NL
Goed bezig Rudy! Mooi om te zien hoe zo'n project samen komt na implementatie van alle goede adviezen en dan nog dubbel uitgevoerd ook!
Na een mooie afwerking (heb je al een keuze gemaakt?) kun je hier vele jaren van gaan genieten.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.