Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 24
    Oke, even heel snel en kort

Doorbuiging is afhankelijk van de overspanning en de stijfheid van de doorsnede.
    De overspanning in je laatste ontwerp is nog altijd de volledige afstand tussen je poten.
    Wanneer je de schoren plaats vanaf je poten schuin omhoog, is de overspanning verkleint en de doorbuiging minder.
    Niet helemaal waar, maar wel concreet en duidelijk volgens mij Zo niet, tja...
    Zeg maar gewoon Ruben
    --- Hout hoort te drijven ---

Even een vraagje aan jullie:wat is nu de meest aanvaardbare breedte en hoogte voor de zit van een bank?

Als ik het me goed herinner, hoogte 50cm en diepte vanaf 30cm
    Eea is ook afhankelijk van de hoogte van je tafel; lage zit en hoge tafel is ongemakkelijk, andersom is ook erg oncomfortabel...
    Zeg maar gewoon Ruben
    --- Hout hoort te drijven ---

De zithoogte van eetkamer stoelen zijn (gemiddeld) tussen de 42 en 45 cm hoog. Kijk thuis op welke stoel je lekker zit, en je onderbenen goed op de grond staan en meet die op. Hier is ook belangrijk dat je zittend aan de bedoelde buitentafel je bovenbenen niet "klem" komen te zitten tegen de onderzijde van het tafelblad. Zorg voor voldoende ruimte. Die zithoogte die hieruit volgt is in dit geval de juiste.

Ilex

Een zwaarder ontwerp,ik hoor het graag wat er te verbeteren valt!!Schermafbeelding 2019-03-16 om 14.15.08.jpg

Veel mooier! Alleen zou ik nog horizontale regels toepassen zoals ook bij de tafel. Zodat die middelste dwarsbalk niet meer zichtbaar wordt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Elio Bekijk Berichten
    Veel mooier! Alleen zou ik nog horizontale regels toepassen zoals ook bij de tafel. Zodat die middelste dwarsbalk niet meer zichtbaar wordt.
    Sorry,maar dat begrijp ik niet,kun je dit even verduidelijken?

Wat Elio bedoelt is dat je aan de lengte kant ook een regel erop zet. Dan is je dwarsbalk opeens weg. Wel mooi project dit. Zal vast erg leerzaam zijn.

Forum Rechten