Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 24 van de 24
    Kan ik dit nu in elkaar zetten met de domino xl en dan zelf brede deuvels maken van Douglas of moet ik sipo's gebruiken?
    Laatst gewijzigd door rudy; 19-03-19 om 07:13.

Moeilijke vraag?

Wat heb je zelf in die 2 dagen al uitgezocht? Niet heel veel werk om daar zelf wat over op te zoeken lijkt mij.....

Verschil tussen domino’s of meer traditionele verbindingen kan je overal over lezen, net zoals het verschil tussen de domino’s zelf, er is een reden dat voor buitengebruik de sipo variant wordt aangeraden vs de normale beuken variant. Maar als je de rest van je bank ook uit douglas maakt is het weinig zinvol om een andere houtsoort te gebruiken, behalve het gemak....De keuze is aan jou.
    Laatst gewijzigd door GH1; 20-03-19 om 09:38.

Hallo,
    Bedankt vr de reactie, ik heb al zelf wat info vergaard, maar die is zo tegenstrijdig dat ik het daarom hier even vraag aan de echte houtverwerkers.
    Sommige beweren dat ik best af ben met rvs schroeven, sommige beweren dat buiten alleen sipo's in aanmerking komen. Dan krijg ik ook als antwoord waarom gebruik maken van die dure zaken als je ook zelf de deuvels kunt make met Douglas?
    Ik wilde het maken met rvs schroeven gecombineerd met sipo's,ik zou toch willen dat de bank stevig is en niet na een aantal jaren uit elkaar valt.
    Mvg,
    Rudy

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GH1 Bekijk Berichten
    Wat heb je zelf in die 2 dagen al uitgezocht? Niet heel veel werk om daar zelf wat over op te zoeken lijkt mij.....

Verschil tussen domino’s of meer traditionele verbindingen kan je overal over lezen, net zoals het verschil tussen de domino’s zelf, er is een reden dat voor buitengebruik de sipo variant wordt aangeraden vs de normale beuken variant. Maar als je de rest van je bank ook uit douglas maakt is het weinig zinvol om een andere houtsoort te gebruiken, behalve het gemak....De keuze is aan jou.

Forum Rechten