Heeft iemand ervaringe met occidental leather gereedschaptas

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey hallo
Heeft iemand ervaring met de gereedschaptas van occidental leather
Ik bedoel is hij het geld waar het gaat om het type 5588 master Carpenter case
Die wordt verkocht bij gereedschap pro
Ik twijfel omhem te kopen maar 511€ is best wel veel geld
Daarom vraag ik hier of iemand deze ook in gebruik heeft
Gereedschap pro heeft hem op dit moment niet opvoorraad dus ik kan hem daar niet bekijken
Ik hoor graag van jullie
Mvg leroy
 

city17

Actieve deelnemer
15 apr 2018
298
18
Groningen
Mooi ding, wel duur. Ik heb er geen ervaring mee, maar zou je hem niet ergens goedkoper kunnen krijgen? Op Amazon.com kost hij omgerekend maar 300 euro. Kan me niet voorstellen dat verzendkosten en heffingen etc. zo'n groot verschil maken.
 

tinco

Actieve deelnemer
17 mrt 2017
114
7
Op YouTube heb ik verschillende Amerikaanse timmerlieden occidental leather horen loven. Ze dragen dan zo'n tas 30 jaar lang naar iedere klus. Ik had eigenlijk aangenomen dat je die alleen in Amerika kon krijgen.

Misschien dat je een beetje kan besparen op importkosten, misschien is ie 50e te duur op gereedschappro als ie 300e is op Amazon. Wel een duur ding zeg, voor iets dat je niet even kan passen voor je hem hebt.
 

tinco

Actieve deelnemer
17 mrt 2017
114
7
Eh oh ik zie nu pas het type tas. Ik zat eigenlijk te denken aan de heuptassen, voor een handtas heb je dan niet liever iets van een licht plastic ofzo?

Als je het niet op je lichaam draagt lijkt leer me een beetje overkill, maar ik heb er geen ervaring mee. Misschien is het fijn om dezelfde reden als de heuptassen.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
706
Enschede, Twente
Mooi ding, wel duur. Ik heb er geen ervaring mee, maar zou je hem niet ergens goedkoper kunnen krijgen? Op Amazon.com kost hij omgerekend maar 300 euro. Kan me niet voorstellen dat verzendkosten en heffingen etc. zo'n groot verschil maken.

Twaalf procent importheffing schat ik. Plus 21% BTW. En dan nog wat handling. Dan zit je bij € 300 af Amazon al op 420 € afgeleverd.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Mooie spullen !Maar bij die gereedschapsgordel hoort ook nog een harnas. Kost nog eens 166 euro. Zonder zal ook wel kunnen, maar ik denk dan dat je continue het gevoel gaat hebben dat je broek gaat afzakken. Ik heb dat ook als ik te veel spullen in de zakken van mijn werkbroek heb zitten.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Als liefhebber/verzamelaar van mooi gereedschap kan ik mooie dingen waarderen. Ik zou echter dit niet als eerste op mijn lijstje zetten.
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
Voor alles is wel een markt te vinden, en dit is iets voor de liefhebber.
Ik vind het zeker wel mooi, en als ik genoeg geld zou hebben zou ik er wel eentje kopen. Gewoon omdat het kan.
 

Eric55

Actieve deelnemer
6 dec 2015
456
152
Hattemerbroek - N.O Veluwe
Vind het wel veel geld, maar als je er dan echt dertig jaar mee doet??
Waarom maak je als timmerman geen mooie draagbak of kist... Die kun je ook nog op maat maken en naar eigen wens inrichten!
Genoeg voorbeelden als je zoekt op wooden toolbox zowel in google als pinterest.
22a41d17eb92e82e5d69a3879865dd22.jpg1c29864c68ade025702d37e9d9ab4756.jpgboatbuilders-wooden-toolbox-kit-4.jpg
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
Mooie spullen !Maar bij die gereedschapsgordel hoort ook nog een harnas. Kost nog eens 166 euro. Zonder zal ook wel kunnen, maar ik denk dan dat je continue het gevoel gaat hebben dat je broek gaat afzakken. Ik heb dat ook als ik te veel spullen in de zakken van mijn werkbroek heb zitten.

Je hoeft het harnas er niet bij te kopen, je kan ook gewoon een goede riem omdoen, dan zakt je broek niet.

Ik heb iemand gesproken en die was over OCC, zeer goed te spreken. Hij had zelf de toolbelt.

Gereedschappro wil ook wat verdienen om de huur en personeel te kunnen betalen. Stukje opslag kosten. Daarom zit dat verschil er in kwa prijs
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Gereedschappro wil ook wat verdienen om de huur en personeel te kunnen betalen. Stukje opslag kosten. Daarom zit dat verschil er in kwa prijs

Dat geld voor iedere leverancier, ook die via amazon leveren, een aangezien gereedschappro hem niet op voorraad heeft zijn er geen opslagkosten, is gewoon doosje schuiven

Nu is gereedschap pro meestal strak geprijsd, maar een tasje voor dit geld.... :confused:
 

Frank-Jan

Actieve deelnemer
12 sep 2008
208
12
Belgisch Limburg
Ik herinnerde me een oude review van Kreg Mc Mahon over een dichte gereedschapstas van occidental leather ("the doctor") maar kon hem niet vinden, tijdens het zoeken wel deze youtube review gevonden van iemand na 3 jaar gebruik (heb je misschien al gezien, maar deel hem toch maar even):
https://www.youtube.com/watch?v=oNBLUxx7K84


/edit: achteraf gezien gewoon gegoogled op occidental leather the doctor: https://www.youtube.com/watch?v=jxJX9oixknk

Ziet er wel degelijker en practischer uit als die andere, maar geen flauw idee of die nog gemaakt wordt. (kostte volgens review van Gary Katz destijds 475 USD
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.