Teak of Mahonie boot

conectra

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
210
4
Sliedrecht
Beste leden,,,

Een vraag waar ik niet echt uit kom,

ik heb een bootje met hout aan de randen, en dat wil ik vervangen.

maar ik twijfel tussen teak of mahonie.. teak is wat rustiger qua structuur en mahonie zit wat meer warmte in.

wat is jullie advies.IMG_6907.jpg
 

tuoh

Oud hout
Kan allebei. Mahonie moet wel eerst ingekleurd worden alvorens verder af te lakken omdat het hout een sterke neiging heeft om te bleken door uv.
De prijs van mahonie zal heel wat gunstiger zijn dan die van teak.
 

conectra

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
210
4
Sliedrecht
Wat bedoel je met inkleuren?

Ik lak nu het bestaande (kale) hout af met zn 5 lagen epifanis 2k vernis en daarna tussen schuren met epifanis blanke uv blocker lak zn laag of 5 ook
 

gpf

Actieve deelnemer
11 aug 2010
548
155
Zutphen
Randen werden bijna altijd van teak gemaakt. Probleem met teak is dat het wat vettig is waardoor de jachtlak na een jaar of 2 loslaat. Ook ontvetten helpt niet echt.
 

conectra

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
210
4
Sliedrecht
Randen werden bijna altijd van teak gemaakt. Probleem met teak is dat het wat vettig is waardoor de jachtlak na een jaar of 2 loslaat. Ook ontvetten helpt niet echt.

zou je daar met mahonie minder last van hebben dan denk je ..

is mahonie minder vet,, toch zie ik teak wat toch lang mooi in de lak staat, maar een goede basis is alles natuurlijk
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.