Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 19

Startrite eigenaren gezocht! :)

Sinds deze week heb ik een Startrite Tilt Arbor 175 in m'n schuur staan. Nu ik er mee wil gaan zagen ben ik de afstellingen een beetje aan het nalopen en misschien zie ik iets totaal over het hoofd, maar hoe lees je de schaal af voor de langsgeleider?
    Als ik hem zet op 20cm, meet ik een afstand van zo'n 18,3cm.
    Was het nou meer dan 20 dan was ik er wel uitgekomen maar dit is overduidelijk minder. Lees ik hem op de verkeerde plek af dan?
    Wat foto's ter verduidelijking:
    IMG_20190301_220310.jpg
    IMG_20190301_220329.jpg
    Ik zal wel iets super simpels over het hoofd zien....

Gr,
    Luuk
    Laatst gewijzigd door Zky; 01-03-19 om 22:15.

Je mist de aanwijzer die de afstand op de liniaal aangeeft. Ik zal een foto voor je maken morgen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark20v Bekijk Berichten
    Je mist de aanwijzer die de afstand op de liniaal aangeeft. Ik zal een foto voor je maken morgen.
    Nummer 135 op blz 22 van deze pdf.

20190301_222029.jpg

Deze mist inderdaad. Je zou een spijker krom kunnen maken als vervanging. Het zijn wel allemaal engelse maten draadeind, dus je zal om het pennetje vast te zetten een engelse maat moeten hebben, of een andere maat erin moeten tappen.
    Laatst gewijzigd door jelmer; 01-03-19 om 22:32.

Precies, die is het.

Luuk, ook ik heb hem van een spijker gemaakt.

Ah top!! Bedankt voor jullie antwoorden! Dat gaan we morgen gelijk even maken

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Lijkt me dat je i.p.v. zo’n spijkertje ook een plaatje van 7mm dik tegen de geleider kan maken, is misschien wel makkelijker te doen.
    Het spijkertje is na te stellen lijkt het, dat mis je dan wel.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jpandriesse Bekijk Berichten
    Lijkt me dat je i.p.v. zo’n spijkertje ook een plaatje van 7mm dik tegen de geleider kan maken, is misschien wel makkelijker te doen.
    Het blijft een woodworking forum uur sang

IMG_6318.jpg

Spijkertje plaatsen is zo gepiept, het gat waar hij in past zit er namelijk al. Ik heb de punt van de spijker wit gemaakt om beter af te kunnen lezen.

IMG_20190302_102126.jpg
    Ik heb het zo op kunnen lossen mbv een tentharing die ergens rondslingerde en precies paste.

Nog even voortborduren op het "nieuwe tools topic" waar mij werd gevraagd voor foto's van mijn aangebouwde freesopstelling.
    Bij deze wat foto's om een indruk te krijgen, en om de startrite ervaringen op één plek te houden.

20190303_211243.jpg

20190303_211542.jpg

20190303_211327.jpg

20190303_211313.jpg

Ik heb er een noodknop opgezet, en ik kan de frees alleen starten als ik de sleutel omdraai en startknop omdraai. (heb hier een paar kinderen omlopen die veel dingen interessant vinden. Ik heb er een zware Elu frees onderhangen. die werkt er perfect voor. Ik heb het zo gemaakt, dat ik de frees van boven de tafel kan verstellen. Ik heb er wel nieuwe lagers voor gehaald, en die zal ik binnenkort plaatsen, omdat de oude wat geluid beginnen te geven.

De stofafzuiging heb ik in de geleider gemaakt, die ik op de geleider van de zaag heb gezet. Ik kan deze ook weer makkelijk verwijderen, als ik de geleider aan de andere kant van het zaagblad van de zaag moet gebruiken.

De uitvoertafel kan ik inklappen als ik deze niet hoef te gebruiken of als ik wat meer ruimte nodig heb, maar in de praktijk heb ik deze 90 procent van de tijd uitgeklapt. Al word het dan wel snel een verzamelplaats van "rommel"

Forum Rechten