Geoliede tafel renoveren

Suuske

Nieuw lid
6 feb 2011
1
0
Hallo,

Ik heb een mooie, tien jaar oude kersenhouten tafel. Hij is regelmatig met olie behandeld. na 10 jaar wordt het tijd om hem eens te renoveren. Ik wil er een flinke laag van af schuren, en hem vervolgens weer nieuw in de olie te zetten.

ik heb dit enige tijd geleden al geprobeerd met zo'n schuur-muis maar zelfs met de grofste korrel krijg ik er niet veel van af. Ik wil de tafel niet vernielen, durf niet zomaar wat aan te modderen. Wat is de beste methode om dit aan te pakken?

Groeten,

Suuske
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Toch schuren, maar vooral geen Mouse gebruiken. Voor de kleine hoekjes en randjes prima, maar voor de grotere oppervlakken totaal ongeschikt. Sterker nog, door het kleine schuuroppervlak heb je kans dat je deuken in je blad gaat schuren een grote vlakschuurder is dus gewenst.
Overigens zou ik eerst eens proberen het oppervlak goed te ontvetten en eventueel schoon te schrapen met een schraapstaal voordat je gaat schuren, anders zit je schuurpapier binnen no-time vol met vette rotzooi.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.