Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234
Resultaten 31 tot 37 van de 37

Onderwerp: Padouk plakt niet

Als een PVA lijm niet werkt zou ik eerder een epoxy proberen dan een (schuimende, water-geactiveerde) PU lijm... Of wellicht een 2-K PU... (hoewel duidelijk minder sterk dan een industriële epoxy)

Per toeval zag ik op de site van Arnhems houthandel staan, dat ze bij het lijmen van padoek ook een langere droogtijd ervaren. Dit is precies wat Tune4it al schreef.

https://www.af.nl/voorraad/massief/padouk/

5E572DA5-B558-41E7-82F3-16B00EF28F3B.jpg

Volgens de houtbijbel goed te lijmen.
    ik heb er ook nooit problemen mee gehad.

Je hout kan ook te glad zijn geschaafd voor een goede hechting bij een dichte houtsoort zoals padoek eerst even opruwen met korrel 120
    De langere droogtijd is ook gerelateerd aan de dichtheid van het hout padoek neemt gewoon niet zo makkelijk vocht op
    dus flink klemmen en lang laten uitharden vooral bij lagere temperatuur

een minuut of 10 open laten liggen en op beide zijde de lijm dun aanbrengen bevorderd de hechting en de droogtijd

Boertje: Dat van het opschuren is zeker de moeite om te proberen
    de lijm leek goed droog toen het brak, het was ook niet gewoon loskomen, het was een ´krak´
    Ik heb de stukjes nog liggen, zal het eens proberen

Joop: ik zal eens een paar stukjes met verschillende droogtijden maken, kijken wat dat als resultaat oplevert
    Met een hamer past alles...

Off Topic....

Moest jij een dezer dagen geen badkamer in elkaar lepelen Jeroen?

september is de reis van vrouwlief ;-)
    Met een hamer past alles...

Forum Rechten