Hoe drager afdak bevestigen

Tdl

Nieuw lid
25 feb 2019
1
0
Hoi, Ik ben Thijs en nieuw hier op het forum.

Alle klussen met hout heb ik tot op heden zonder problemen op kunnen pakken en afronden. Alleen nu zit ik met een dilemma en heb jullie hulp nodig.

Achter de garage wil ik een afdakje maken. Eenvoudig frame van douglas met daarop transparante golf- of polycarbonaatplaten.

Waar ik niet kom is het volgende: de achterzijde van de garage heeft bovenin een raamkozijn en direct daarboven trespa. Hoe ga ik hier de drager van de overkapping aan bevestigen?
Achter de bak die daar staat is geen ruimte om een paal neer te zetten op de bestrating, ook de balk op de bak neerzetten is geen optie (is een deksel van een filter)

Ikzelf zat te denken om onder het trespa een hout balkje van van 50*100 of 50*150 te bevestigen en die iets meer dan de dikte van het trespa uit te zagen. Zie bijgevoegde tekening (paint rules haha)
Mijn vragen:
A is de enige mogelijke oplossing
B hoe kan ik de balk het beste aan de (enkelsteens) muur bevestigen?

De andere zijde vormt geen probleem, daar kan ik een raveeldragen op de muur plaatsen om de balk in te bevestigen.
IMG-20190225-WA0004 bewerkt.jpg
IMG-20190225-WA0001.jpg
IMG-20190225-WA0005.jpg

graag hoor ik jullie adviezen
 

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.272
167
Halverwege Utrecht en Amsterdam
Ik zou beginnen met het verwijderen van de Trespa plaat om te zien wat er achter zit, je zal als je iets tegen die plaat aan wilt zetten toch door de trespa heen moeten om te zien waar je de balk aan vast kunt maken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.