In memoriam Pel

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
924
Leeuwarden
Ons geliefde en bekende forumlid Pel heeft afgelopen donderdag een afscheidsbericht op het forum gezet. Inmiddels is zijn overlijdensbericht bekend gemaakt. Ik heb de afgelopen week nog enkele malen contact met Pel gehad via PB’s. Daarin liet hij weten dat het lijden aan de pijn van zijn handicap ondraaglijk was en dat hij naar zijn levenseinde verlangde.

Eigenlijk is er geen beter in memoriam te schrijven dan al die warme reacties van de forumleden op zijn afscheidsbericht. In de bijna vier jaar dat Pel op het forum actief was heeft hij een belangrijke rol in onze hout-gemeenschap gespeeld. Hij reageerde actief op allerlei topics met aanmoediging, nieuwsgierigheid en vooral betrokkenheid bij onze activiteiten. Op deze manier heeft hij een bijzondere en verbindende rol gespeeld, wat de de sfeer op dit forum zeer ten goede kwam. Ondanks zijn beperkingen heeft Pel de afgelopen jaren een zekere mate van levenskunst laten zien. Dat was te zien aan de manier waarop hij na de aanschaf van een draaibank actief met werkstukken aan de slag ging en zich een geheel nieuwe vaardigheid aanleerde. Dat gaf hem afleiding van zijn pijn. We zijn allen getuige geweest van zijn enthousiasme en zijn werkstukken. Laten we hier aan denken als troost bij dit verlies. We zullen de familie dit ook laten weten en sterkte wensen.


Pel, bedankt!


Fons
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Sjemig....ik ben d'r stil van ;-(

De wereld is een bijzonder mens armer, een heel bijzonder mens...dat was hij, zo blijkt ook maar weer uit zijn laatste afscheidsbericht
 

Welp75

Actieve deelnemer
28 dec 2012
140
3
49
Kerkrade, Limburg
Een overlijden is altijd triest. Hopelijk vinden zijn dierbaren enige troost in het feit dat zijn lijden nu voorbij is.
Zijn erfenis op dit forum zal ongetwijfeld nog lange tijd voortleven en inspireren.

"Treur niet omdat hij er niet meer is, maar wees blij dat hij er was"
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Prachtig geschreven Fons en ook fijn dat je de laatste dagen nog contact met hem heb gehad. Toen je het me donderdag vertelde greep het me echt aan. Heb Pel op de Open Dag Hout in 2017 gesproken en toen vertelde hij dat hij in de rolstoel zat vanwege een motorongeluk 30 jaar geleden. Ook ik heb veel motor gereden, ook op het circuit en wel eens wat gebroken, maar nooit blijvend letsel. En we hebben allemaal wel eens die situaties op de weg meegemaakt dat je achteraf denkt, "pfff, dat was op het nippertje, daar heb ik toch wel geluk gehad". En dat geluk had Pel een keer niet, met alle gevolgen van dien. Jaren revalideren, in een split second je hele leven zien veranderen en daar mee moeten dealen. En dat heeft hij gedaan. En daarin is hij een voorbeeld voor ons allemaal, dat je met een positieve houding er weer wat van kunt maken, dat je door er te zijn en wat te doen veel kunt betekenen voor anderen, dat je niet consumeert maar ook geeft.
De kans is groot dat hij al die mooie reacties op zijn afscheidsbericht niet meer heeft gelezen. Laten we zijn nalatenschap van ruim 5000 berichten koesteren en laat het een inspiratie zijn voor als het een keer niet mee zit.
Super bedankt Pel.

jaap
 

city17

Actieve deelnemer
15 apr 2018
298
18
Groningen
Triest nieuws, in zijn bijdragen kwamen hij altijd erg sympathiek over. Hopelijk heeft hij nu rust gevonden..
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Heb helaas Pel niet zo erg goed gekend , we hadden wel wat contact gehad in de poging van mij om een rubriek tips en trucks te lanceren en toen heb ik erg leuk en fijn contact gehad met Pel Heel jammer die hij nu niet meer onder ons is .

Laten we alle op zijn Pel's verder gaan .
 

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.016
359
Alphen aan den Rijn
Ook al kende ik je niet goed , was wel even schrikken toen ik het hoorde .
Je wilde van alles leren , en je hebt mooie werkstukken gemaakt .
Pel rust in vrede en sterkte voor de nabestaanden.

Willem
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Pine

Actieve deelnemer
6 nov 2015
552
8
Bewonderenswaardig hoe hij na zoveel tegenslag zo heeft weten door te zetten en zo positief in het leven is blijven staan.


Geniet van je welverdiende rust !
 

Chenak

Actieve deelnemer
20 mei 2015
326
9
Beesel
Ook ik schrik hiervan.
Ik heb hem op dit forum leren kennen als een altijd behulpzaam, opbouwend en vooral vriendelijk en correct lid.
Zijn “down to earth”, nuchtere benadering sprak mij erg aan.
Laten we hopen dat zijn geest zijn invloed blijft hebben op het forum.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.