Te koop gevraagd grote boomzaag

maja158

Post veel
25 mei 2010
942
86
Balloërveld (Dr)
Tjonge jonge, dat is wel heel kort door de bocht. Dat er zaagsel bij vrij komt klopt, maar ook bij een lintzaag komt voldoende zaagsel vrij. Dat het treurig traag gaat ben ik het niet mee eens. Als je de zaag zijn werk laat doen zal het denk ik net zo lang duren als met een lintzaag. Tenminste, als ik de filmpjes zo eens bekijk.
Werkt levensgevaarlijk; ook absoluut niet mee eens. Veiligheid hangt van jou als gebruiker af.
Kost heel veel energie; ook niet mee eens. Zorg voor een scherpe ketting en laat de zaag zijn werk doen.
Planken zijn zelden ook maar een beetje parallel; ook absoluut niet mijn ervaring.
Een simpele horizontale lintzaag koop je ook voor 7000. Kijk, en de paar stukjes aluminium profiel die het frame voor de mill vormen kosten mij toen ongeveer 200 euro.
Tot op de dag van vandaag bevalt de chainmill mij uitstekend. Zie mijn eerste poging met de mill inmiddels 3 jaar geleden.

Groet,
Jan
 

rik ruig

Actieve deelnemer
21 okt 2013
160
39
[h=2] Bomenzaag Horizontaal zagende lintzaag boomzaag zaagmachine [/h] Bomenzaag erg geschikt voor het zagen van lange lengtes wordt geleverd met een 5.5 Kw motor deze zaagt tot 0.70Cm breed nu slechts €4500,- ex btw deze zaag is ook leverbaar met een 7.5 Kw motor deze zaagt tot 1.00 Meter breed nu slechts €5250,- ex btw word standaard geleverd met een baan van 5 meter…
up-link.png




staat op marktplaats mestenmaken !
 

rik ruig

Actieve deelnemer
21 okt 2013
160
39
We hebben vandaag gezaagd , precies 18 kuub schoon aan de haak , om 0800 begonnen met een boom met 14 spijkers dus dat vertraagde , anders was de twintig kuub gehaald ... !op de foto zie je duidelijk dat de stapel zaagsel met een kuub of 12 gezaagd nog redelijk beperkt is , met een kettingzaag is die hoeveelheid ruim vier keer zo veel ,en heb je omgerekend meer energie nodig om dat te verzetten , en par saldo minder hout , en zeker als je productie wilt maken zijn dat zaken wat doorslaggevend is in het maken van winst lokaal Brabants hout gezaagd.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.