Te koop gevraagd grote boomzaag

Rene64

Nieuw lid
21 feb 2019
3
0
45baaf3f-8a71-4af4-9cca-18134979b50f-2-1000x800.jpg

Dit type boomzagen zoek ik, een aantal voor export.

Graag een aanbieding met foto.
Nadere toelichting:
 
Laatst bewerkt:

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Zo de kneiter en je denkt dat mensen die een hobby beoefenen dat in hun schuur hebben staan :cool: Maar even serieus je eerst voorstellen in de kantine zou fijn zijn. En wat je aan budget hebt om het op te kopen ofzo? Denk dat je beter af bent op marktplaats.
 

rik

Post veel
8 nov 2010
766
142
Bekijk bijlage 85210

Dit type boomzagen zoek ik, een aantal voor export.

Graag een aanbieding met foto.
Nadere toelichting:

Een lucas mill. Ik geloof dat er in België een vertegenwoordiger zit. kosten (kaal) geloof ik rond de 7 duizend. Uitgevoerd met veel extra's :kettingzaag voor brede boomplakken, zwaardere motor, slijpmachine voor zagen en kettingen zo rond de 11 duizend.
mocht er iemand interesse hebben in de kettingzaagmodule voor deze zaag, dan kan ik wel helpen. Ik heb er ooit een gekocht om een hele brede bovenlaag te bouwen. zaagt geloof ik 125cm breed.

lig succes met de zoektocht. Oja deze zagen worden geregeld op ebay.co.uk aangeboden, maar ik hoor vaak dat dit allemaal oplichters zijn.... dus pas op.
groeten,
Rik
 

Rene64

Nieuw lid
21 feb 2019
3
0
Goedemiddag, bedankt voor je reactie. Ik heb kenissen in Afrika (congo) die daar met een aantal mensen helpen een bepaald gebied weer een beetje leefbaar te maken, maar aan alle gereedschappen is een groot gebrek.
Ik wil op ze helpen door hier in Nederland op zoek te gaan wat ze daar het hardst nodig hebben. Er zit voor mij geen verdienmodel aan vast, maar zolang alle kosten en onkosten betaald worden is het voor mij goed.

Maak hier ook geen dagtaak van maar in mijn vrije tijd wil ik wel gebruiken om naar benodigheden op zoek te gaan. De zaagmachine op de foto is het moeilijkst te verkrijgen maar ook allen daar onder, kleinere machines en motorzagen zijn daar ook nodig.
Het hoeft ook nier perse een Lucas Mill te zijn, was meer ter info

Voor mij is dit onbekend terrein vandaar dat ik me tot dit fora richt en wie weet komt daar wat uit. Ik zoek ook veel op marktplaatsen en zo, maar het is dat ik geen kennis heb van goede en degelijke 2e hands apparatuur.

Wellicht met wat info van lezers van deze site word ik wat wijzer.

Mijn verhaal in een notedop. Groeten René
 
Laatst bewerkt:

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik denk dat de zaag waarop je mikt misschien onnodig duur is en onderdelen lastig om daar te krijgen ?

kijk eens op youtube naar chainsaw sawmill, die zijn veel eenvoudiger en voor daar misschien ook veel bruikbaarder
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Een grote kettingzaag icm een (ladder)stellage, dat past inderdaad veel beter bij de Afrikaanse omstandigheden dan de getoonde (meer geavanceerde) machine. Dat niet alleen vanwege een verschil in kennis/kunde, maar ook vooral vanwege de veel eenvoudigere techniek/minder complexe onderdelen.
 

roeliepoelie

Actieve deelnemer
6 sep 2011
504
3
Ik zou als ik de topic starter was ook gaan voor een Alaska mill. Dat is een foolproof systeem, en ik denk dat je daar in Afrika ook nog wel redelijk goed aan een zware, sterke kettingzaag kunt komen. Volgens mij vind je daar nog de oude degelijke kettingzagen, waar je hier niet meer mee werken mag ivm teveel trilling/geen kick back beveiliging etc. Maar dat maakt voor de Alaska Mill niet uit..
 

Rene64

Nieuw lid
21 feb 2019
3
0
Iedereen bedankt voor de info, ik denk ook inderdaad dat zo een alaskan mill de beste mobiel oplossing zou zijn. Ik heb inmiddels wat filmpjes doorgestuurd naar de medewerkers aldaar en positieve reacties op gehad. Ik ga hier maar eens mee aan de slag en wat verzamelen. Meer info blijft uiteraard zeer welkom.
 

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
Iedereen bedankt voor de info, ik denk ook inderdaad dat zo een alaskan mill de beste mobiel oplossing zou zijn. Ik heb inmiddels wat filmpjes doorgestuurd naar de medewerkers aldaar en positieve reacties op gehad. Ik ga hier maar eens mee aan de slag en wat verzamelen. Meer info blijft uiteraard zeer welkom.

wat je zou kunnen doen, even meedenken vanuit de insteek als "goed doel" is kijken of er (lokale) bedrijven zijn die biijvoorbeeld een onderstel voor zo'n mobiele Alaska/Redneck plankenzaag kunnen lassen.

misschien is er wel een sociale werkplaats die dit zou willen/kunnen, allicht alleen al voor materiaalprijzen.
 

rik ruig

Actieve deelnemer
21 okt 2013
160
39
hoeveel uur per jaar wil je gaan zagen ?? Ik huur met enige regelmaat een lintzaag ( met ervaren zager ) en zaag op een dag toch een kleine 15 kuub hout tot planken . Zo'n zaag kost een kleine 48000 euro als ik hem zou kopen , maar met 5 tot 6 dagen per jaar huren heb ik al het hout van de wereld , geen onderhoud , geen afschrijving , hoef niet te slijpen , me niet te verdiepen in de werking en kan gewoon de rest van het jaar houtbewerken ........, toch ??
 

rik ruig

Actieve deelnemer
21 okt 2013
160
39
met zo'n dikke kettingzaag ben je zaagsel aan het produceren , geen hout ! Dit gaat treurig traag , werkt levensgevaarlijk , kost heel veel energie , planken zijn zelden ook maar een beetje parallel , en een simpele horizontale lintzaag lintzaag koop je ook voor 7000
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.