HPL platen kleven

janfest

Actieve deelnemer
4 nov 2012
56
0
misschien niet onmiddellijk een 'hout' issue, maar ik hoop toch dat iemand mij met wat advies kan helpen:
-> hoe lijm ik het best een HPL plaat op een bestaande faience wand (voor renovatie douche)
is een standaard lijmkit voldoende ? of heb ik een lijm type nodig die speciaal hiervoor dient ?
doe ik dit met 'dotten' methode ?

nog een soortgelijk vraagje: verlijmen van bv 2 platen van 6mm HPL op elkaar >> welke lijm/lijmmethode ?

alvast dank, Jan
 

Dunhans

Actieve deelnemer
24 jun 2012
415
30
Bergen op zoom
hpl lijmde ik altijd met bisontix,2 zijdig insmeren en wachten tot het niet echt meer plakt.dan op elkaar en met roller uit rollen en zorgen voor geen lucht eronder.
uitkijken met schroefgaten dat die niet vol lijm zitten want die dampen dan langer uit wat niet goed is
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.760
733
Enschede, Twente
Op een wand plakken lijkt me een crime. Ik zou ervoor kiezen het in twee stadia te doen. Dus eerst de hpl (met contactlijm) omp een stabiele drager lijmen (bijv. watervaste multiplex of mdf) en het geheel vervolgens met dotten kit op de wand bevestigen.
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.055
62
Je praat over over hpl van 6 mm bedoel je dan niet gewoon trespa of volkernplaat?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.