frontjes aan elkaar koppelen

ert82

Actieve deelnemer
3 mei 2014
45
0
Goedemiddag,
voor een keuken moet ik op een aantal plaatsen 2 frontjes aan elkaar koppelen. Het meerendeel van de kasten heeft lades, de kasten hebben een belijning van 2 fronten per kast, even hoog/ kier in het midden. Ik heb 2 kasten zonder lades dus daar wil ik de 2 frontjes aan elkaar koppelen (aan de kant waar ze niet aan de scharnieren hangen) zodat deze samen/ tegelijk open gaan.
Het liefst wil ik dat doen met zo'n insteekpen aan de kopse kanten van het front (dus zeg maar 'in de kier'), een vulringetje bepaald dan de kier. Heeft iemand hier ervaring mee? En ik kan deze alleen bij een grote leverancier vinden, maar dan moet ik er meteen 100 stuks afnemen terwijl ik er maar een paar nodig heb.. enig idee of ze elders te vinden zijn?

De andere optie is een verbindingsplaatje, maar ik kan alleen bij de bekende geel blauwe woongigant een variant vinden die iets chiquer is dan een simpel ijzeren plaatje. Meerdere leveranciers gebeld maar niemand heeft het.. hier nog tips/ ervaringen mee?

Als laatste; bij de vaatwasser moet ik de 2 frontjes ook koppelen. Het is een model vaatwasser zonder schuivende deur maar waarbij het front wel op de vaatwasserdeur wordt vastgeschroefd. Er is dus in feite geen ruimte voor een koppelingsstrip.. zou ik deze dan moeten infrezen? En wat is beter, 2 strips verticaal of 1 strip horizontaal over de lengte van de kier? En wat voor strips kan ik hier het beste voor gebruiken..

Alle tips zijn welkom, bij voorbaad dank! steekverbinder.jpgverbindingsplaat.jpg
 

koffiedrinker

Actieve deelnemer
12 jun 2008
252
9
Ik heb bij een garderobekast een vergelijkbaar issue gehad.
Ik heb dit opgelost door binnenin de kast, dus aan de achterzijde van de frontjes een gegalvaniseerde ijzeren koppelingsplaat te schroeven. Dus een ijzeren plaat met daarin wat schroefgaten. Deze zijn bij de bouwmarkt te koop voor weinig.
Nadeel is dat de plaat zichtbaar is, als je van boven kijkt. Maar in de praktijk storen we ons er niet aan.
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey hallo
Ik heb dit ook wel eens gedaan met een domino dan frees je het gat wat minder diep
En als je geen domino hebt Kun je natuurlijk ook een deuvel nemen
Succes mvg Leroy
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.