Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 3 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 41
    20190218_184255.jpg

Hierbij een foto van de eerste stap. Vandaag gemaakt. Koelkast gaat weg daaronder komt een freesttafel van 60 bij 100cm een zelfgebouwde. En de bosh pts10 wordt vervangen door de bosg gts10 want wordt helemaal gek van dat dat ding. Zaagblad staat niet recht geleidenrails heeft veel speling. Drama

die bierkoelkast mis ik nog in de werkplaats.
    De opstelling verandert waarschijnlijk nog wel een paar keer. De ruimte-efficiency moet niet ten koste gaan van het gebruiksgemak, dus probeer ook niet te veel in de kleine ruimte te proppen, of machines te veel te combineren.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FeikeJan Bekijk Berichten
    die bierkoelkast mis ik nog in de werkplaats.
    De opstelling verandert waarschijnlijk nog wel een paar keer. De ruimte-efficiency moet niet ten koste gaan van het gebruiksgemak, dus probeer ook niet te veel in de kleine ruimte te proppen, of machines te veel te combineren.
    Helemaal mee eens.. het is ook even een tussenstap. Tot er een werkpkaats beschikbaar is. Maar is wel lastig.. de meeste machines maken het werk allemaak veel makkelijker en nauwkeurig

Senior Member
    Ingeschreven
    Aug 2017
    Ik werk in een schuurtje van 2.5 x 3M. Daarin de volgende machines: zaagtafel, kolomboor, frees, lintzaag, VVDbank, vlakbank (150x30cm), afzuiger, vriezer en droger. Vraag me niet hoe maar het werkt!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AHK Bekijk Berichten
    Ik werk in een schuurtje van 2.5 x 3M. Daarin de volgende machines: zaagtafel, kolomboor, frees, lintzaag, VVDbank, vlakbank (150x30cm), afzuiger, vriezer en droger. Vraag me niet hoe maar het werkt!
    HA zoveel ruimte heb ik ook. De kity636 staat dus compleet tegen de muur geparkeerd. Tuin is bij droog weer verlengstuk werkplaatsje

Ik heb ongeveer hetzelfde, loop ook tegen problemen aan.

Zou je ooit een foto willen/kunnen maken voor inspiratie?

Alvast bedankt.

Gr Danny

Dat is heel veel in een hele kleine ruimte! Ik heb er ongeveer hetzelfde aan machines, maar dan met een tweede werkbank en een gereedschapswagen, maar geen frees en geen losse vlakbank (wel een vlak/vandiktebank). Ik vind het bij mij al vol staan, terwijl ik dubbel zo veel ruimte heb. Dus ik ben benieuwd naar jouw foto’s.

Overigens heb ik mijn Metabo vlak/vandiktebank op een motorheftafel met wielen gezet, zodat ik deze kan laten zakken en onder mijn werkbank kan parkeren. Bij gebruik kan die omhoog om ergonomisch wat beter te werken.

Senior Member
    Ingeschreven
    Aug 2017
    Op het moment nog wat aan het schuiven. Wanneer het goed staat zal ik hier een foto plaatsen.

Op het moment nog wat aan het schuiven. Wanneer het goed staat zal ik hier een foto plaatsen.
    Dat ken ik. Mijn Inca lintzaag heb ik vervangen door een Hammer. De Inca stond op en ladenblok, dus daar plaats voor moeten zoeken. Die was net klein genoeg om naast mijn Inca vlak/vandiktebank onder de werkbank te kunnen. Maar die Inca vlak/vandiktebank is vervangen door een grotere Metabo en de Metabo past niet met het ladenblok onder de werkbank. Dus weer lopen schuiven om daar plaats voor de maken. Zo blijf ik bezig .

Senior Member
    Ingeschreven
    Aug 2017
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door L.N. Bekijk Berichten
    Dat ken ik. Mijn Inca lintzaag heb ik vervangen door een Hammer. De Inca stond op en ladenblok, dus daar plaats voor moeten zoeken. Die was net klein genoeg om naast mijn Inca vlak/vandiktebank onder de werkbank te kunnen. Maar die Inca vlak/vandiktebank is vervangen door een grotere Metabo en de Metabo past niet met het ladenblok onder de werkbank. Dus weer lopen schuiven om daar plaats voor de maken. Zo blijf ik bezig .
    Herkenbaar. Ik zie het als een soort sport

Forum Rechten