Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 22
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marjan Bekijk Berichten
    Ben benieuwd wat het nog geworden is, je titel. Ik zag er ook direct koesteren in, het middendeel zorgzaam omvat en ondersteund door beide zijden.
    Mooi werk! Is het soort beeld waar ik altijd graag wil aankomen, een keer over de gladde en ruwe delen strelen.

De titel is wel <Loslaten> gebleven ook na overleg met enkele vrijwilligers en verpleegkundigen. Het staat inmiddels op een mooie plek met een tekstbordje erbij met uitleg enzo.

[QUOTE=wijk0983;302576]Dank jullie wel. Het zet me wel serieus aan het denken. Er moet misschien wat meer tekst bij .... alleen kan ik daarmee wel verwoorden wat bij mij door het hoofd gaat als ik zoiets bedenk maar voor ieder ander zal dat wel een beetje anders liggen. [QUOTE]

Beste Hans, je hebt een mooi sculptuur gemaakt. Wat ik me wel af vraag is waaom de reacties je aan het denken zetten. Ieder mens is anders en ieder mens reageert anders op prikkels van buitenaf. Niet om te overdrijven maar ik heb samen met mijn collega’s de slachtoffers van mh-17 terug gevlogen. Het gaat prima met ons maar we denken hier nog iedere dag aan. Ik werk niet in een hospice (en na mh-17 wil ik als militair zelfs niks met de dood te maken willen hebben) maar wil wel even mijn respect voor je uitbrengen. Ik vind het echt een geweldig beeld. Ik moest het even verwerken en goed bekijken maar ik vind het echt een goed kunstwerk. Maar vindt de familie van de hospice gasten het ook? Het beeld spreekt boekdelen: de rustige houtsoort die aan beide zijde het zorgwekkende omarmt. En in het midden de gedachte van de persoon zelf. Het gaat alle kanten op.

prachtig beeld

Je legt de nadruk op de goede plek.

Ps. Ik denk niet dat iedereen jouw gevoel hierbij begrijpt maar je raakt de goede snaar. RESPECT!!!
    Laatst gewijzigd door BoyS; 31-03-19 om 22:58.

[QUOTE=BoyS;305684][QUOTE=wijk0983;302576]Dank jullie wel. Het zet me wel serieus aan het denken. Er moet misschien wat meer tekst bij .... alleen kan ik daarmee wel verwoorden wat bij mij door het hoofd gaat als ik zoiets bedenk maar voor ieder ander zal dat wel een beetje anders liggen.

Beste Hans, je hebt een mooi sculptuur gemaakt. Wat ik me wel af vraag is waaom de reacties je aan het denken zetten. Ieder mens is anders en ieder mens reageert anders op prikkels van buitenaf. Niet om te overdrijven maar ik heb samen met mijn collega’s de slachtoffers van mh-17 terug gevlogen. Het gaat prima met ons maar we denken hier nog iedere dag aan. Ik werk niet in een hospice (en na mh-17 wil ik als militair zelfs niks met de dood te maken willen hebben) maar wil wel even mijn respect voor je uitbrengen. Ik vind het echt een geweldig beeld. Ik moest het even verwerken en goed bekijken maar ik vind het echt een goed kunstwerk. Maar vindt de familie van de hospice gasten het ook? Het beeld spreekt boekdelen: de rustige houtsoort die aan beide zijde het zorgwekkende omarmt. En in het midden de gedachte van de persoon zelf. Het gaat alle kanten op.

prachtig beeld

Je legt de nadruk op de goede plek.

Ps. Ik denk niet dat iedereen jouw gevoel hierbij begrijpt maar je raakt de goede snaar. RESPECT!!!

Dank je wel voor je fijne opmerkingen. Niet eerder heb ik een beeld van titel en uitleg voorzien en de reacties daarop zetten mij aan het denken, dat zit in de aard van het beestje. Met vriendelijke groet, Hans

Beste Hans,

Een pracht beeld met een bijzonder lading.
    Vaak is het moeilijk om over te brengen wat de maker voelt bij zijn creatie. Dat zelfde geldt voor de naam die het krijgt.
    Bij mij kan bijvoorbeeld alleen al het materiaal een bepaalde lading aan het snijwerk mee geven. Ik heb het bijvoorbeeld van iemand gekregen of heel de vakantie mee lopen slepen.

Jij hebt wederom een prachtig beeld met een bijzondere lading gemaakt.

Petje af .

Gr Edwin

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hartvoorhout.jouwweb.nl Bekijk Berichten
    Beste Hans,

Een pracht beeld met een bijzonder lading.
    Vaak is het moeilijk om over te brengen wat de maker voelt bij zijn creatie. Dat zelfde geldt voor de naam die het krijgt.
    Bij mij kan bijvoorbeeld alleen al het materiaal een bepaalde lading aan het snijwerk mee geven. Ik heb het bijvoorbeeld van iemand gekregen of heel de vakantie mee lopen slepen.

Jij hebt wederom een prachtig beeld met een bijzondere lading gemaakt.

Petje af .

Gr Edwin
    Hallo Edwin,

Dank je wel voor dit bericht en voor de complimenten.

Met vriendelijke groet, Hans

Ik vind het een prachtig beeld.
    Maar ik krijg er eerder een gevoel van geborgenheid bij. Twee vormen die het onrustige midden vast houden, het troosten.
    Ik krijg er een heel goed en veilig gevoel bij.
    Groeten, Raymond

Prachtig. Een kunstenaar hoeft zich niet te verantwoorden, tekst en uitleg zijn niet nodig. Iedereen haalt er uit wat hij of zij er in ziet. Je mag gewoon trots zijn!

Prachtig. Mooie boodschap, en mooie implementatie / vormgeving.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SunRayes Bekijk Berichten
    Ik vind het een prachtig beeld.
    Maar ik krijg er eerder een gevoel van geborgenheid bij. Twee vormen die het onrustige midden vast houden, het troosten.
    Ik krijg er een heel goed en veilig gevoel bij.

Raymond,
    OK en dank je wel. Het is me ook uit andere beelden inmiddels duidelijk dat de indruk van een beeld voor mensen uiteenlopend kan zijn. Wel mooi dat het mekaar niet heel veel ontloopt. Geborgenheid en Loslaten zijn in dat hospice erg met mekaar verbonden als twee kanten van de medaille.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hkuit Bekijk Berichten
    Prachtig. Een kunstenaar hoeft zich niet te verantwoorden, tekst en uitleg zijn niet nodig. Iedereen haalt er uit wat hij of zij er in ziet. Je mag gewoon trots zijn!

Klopt, maar we zitten ook op een forum waarop we meningen en ideeen uitwisselen. Ook in de beelhouwcursus vind ik het de moeite waard om te horen wat anderen ervan vinden.

Forum Rechten