Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 38
    Bedankt voor jullie reacties,
    Ik heb al veel vergeleken maar ik blijf uitkomen op Festool. Dus het zal een van de 3 worden denk ik.

Kijk voor je besluit ook eens bij Starmix heeft een zeer goede TNO test, heb de 1635 in de werkplaats maar een 2e voor op de klus staat op mijn verlanglijst.

Prima stofzuigers die Starmix..... maar ik erger me dood aan het feit dat je de slang niet fatsoenlijk kan opbergen en dat je met verloopstukken moet gaan pielen. Had ik dat geweten dan was het toch een Festool model geworden. Hun nieuwere gladde slang werkt vaak ook nog een stuk prettiger.

Ach starmix levert ze tenminste mee. Dat was voor mij de reden om voor starmix te gaan, ik werd er zo moe van dat je bij Festool voor een stok en wat verloopstukken weer in de buidel mag tasten. Het is een stofzuiger.... De slang kan je er heel makkelijk afhalen en oprollen dat gepropt met die slang bij Festool vond ik ook niet ideaal.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harold999 Bekijk Berichten
    In de praktijk zijn de gebruikte filters in de L en M stofzuigers tegenwoordig hetzelfde, enige verschil is dat M klasse zuigers een waarschuwingssignaal af moeten geven als de zuigkracht onder een bepaald punt daalt vanwege een volle zak.
    Welke klasse is de Festool CT 17, dat kan ik nergens vinden.

De Festool CT 17 heeft geen klasse opgave wel de CT 17 CTL die heeft de L klasse kijk maar op Festool.nl de 3e letter geeft het type aan.

Rinus

Als beginnend / aspirant houtbewerker sta ik voor dezelfde vraag (aanschaf). Na grasduinen in de zoekfunctie ben ik er nog niet helemaal over uit. Ik lees overal dat de afzuiging vooral antistatisch moet zijn, in verband met onwenselijke stofophoping.

Op dit moment bezit en gebruik ik een bovenfrees (zeer weinig), handcirkelzaag, decoupeerzaag (heel regelmatig) en diverse schuurmachines. Dit naast de reguliere huis- tuin en keuken klusjes. Ik heb wel de ambitie om het houtbewerken de komende jaren verder (op amateurniveau) verder uit te bouwen.

Zelf kijk ik nu naar een Bosch GAS 20L of FEIN Dustex 25L (je moet ergens beginnen tenslotte). Zijn er betere alternatieven die (liefst) antistatisch zijn? Of zijn dit prima "starters"?

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Als je de stofzuiger regelmatig verplaatst, is een cyclone wellicht niet zo handig. Ik heb er eentje gehad en was blij toen ik er vanaf was. Heb nu een Starmix met automatische filterreiniger. Dan kan je langer doorwerken. Ik gebruik geen stofzakken. De filters moet ik wel af en toe (met de hand) schoonmaken. Als je een compressor hebt, blaas je die zo schoon.

Duidelijk verhaal, door de reacties ga ik toch nog wat machines vergelijken. Bedankt allemaal !

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R de Gelder Bekijk Berichten
    De Festool CT 17 heeft geen klasse opgave wel de CT 17 CTL die heeft de L klasse kijk maar op Festool.nl de 3e letter geeft het type aan.

Rinus
    de CT 17 CTL bestaat volgens mij niet, toch eens verder kijken......

Forum Rechten