Nieuwe compressor

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Normaal gesproken heb ik het niet zo op de goedkopere kwaliteit die HBM verkoopt. Ik zocht een "fluisterstille"compressor. Ja ik heb ze vroeger verkocht van Whispair maar dat bedrag had ik er nu niet voor over. Dus kwam ik al snel uit bij HBM. 30 liter compressor die vrij stil is 60 db. Deze compressor ziet er prima uit. Waar ik bang voor was dat er lekkage van lucht zou zijn is in het geheel niet het geval. Bij verrast met dit exemplaar.
IMG_20190215_153444.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: jmartens

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Lawaai en stil zijn subjectieve begrippen de compressoren van whispair doen 40-50 db Dat is dus twee keer zo stil bij 40db en bij 50 db is de whispair de helft stiller. Maar 60 db is niet onaangenaam.
 

JuulvH

Actieve deelnemer
14 okt 2016
289
53
Ik heb ook een stille van HBM, de 25 liter versie (als ik het goed zeg). dat is een kleiner en meer verticaal model. Ik heb deze nu 2 jaar en ben er ook zeer tevreden over. Ik heb 1x bij een lekkage de draad van de terugslagklep kapot gedraaid. Ik heb lang moeten zoeken naar een vervangingsonderdeel, uiteindelijk via aliexpress voor ongeveer 2 euro de gok gewaagd, en die paste. De bevestiging van de wieltjes is dan weer waardeloos, dat zou ik eventueel zelf nog beter kunnen maken als hij toch niet altijd op dezelfde plek stond...
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Ik zal kijken wat voor merk het is. Ik dacht dat er 50 mtr op zat. Het is een hele flexibele slang. Twee dagen in gebruik. Tot op heden zeer tevreden.
 

EwSa

Actieve deelnemer
13 jan 2019
109
10
Hoe staat het nu na zo'n twee jaar met de HBM compressoren van jullie? Nog steeds werkzaam en tevreden? Ik ben me aan het oriënteren voor een low noise compressor. Wil de HBM graag meenemen in het maken van mijn afweging. Ook whispair en jun air neem ik mee in de afweging, maar zijn idd een stuk duurder.
Bevalt de haspel ook nog steeds goed Wim? Van welk merk is deze?

Hartelijke groet, Sander
 
  • Leuk
Waarderingen: arjaano

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.495
343
Torhout, België
Hoe staat het nu na zo'n twee jaar met de HBM compressoren van jullie? Nog steeds werkzaam en tevreden? Ik ben me aan het oriënteren voor een low noise compressor. Wil de HBM graag meenemen in het maken van mijn afweging. Ook whispair en jun air neem ik mee in de afweging, maar zijn idd een stuk duurder.
Bevalt de haspel ook nog steeds goed Wim? Van welk merk is deze?

Hartelijke groet, Sander
Ik heb deze:
Ik gebruik hem nu al meer dan een jaar, en werkt nog altijd prima. Misschien te overwegen om deze ook mee te nemen in je afweging?
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Die van mij voldoet ook nog steeds prima. Wel is bij mij het gebruik hollen of stilstaan. 2 dagen continue en dan maanden niet. De haspel is van contimeta en die word net zo vaak gebruikt als de compressor.
 
  • Leuk
Waarderingen: EwSa

JuulvH

Actieve deelnemer
14 okt 2016
289
53
Ik heb er ook een van hbm, sinds een jaar of 4. De ketel is iets anders maar volgens mij is de techniek nagenoeg gelijk bij alle hbm low noise compressoren (ziet er in ieder geval hetzelfde uit). Ik ben ook nog steeds tevreden. 1x een kleine luchtlekkage gehad, opgelost met teflon tape. Ik heb toen echter zelf het terugslagklepje kapot gedraaid... via ali express voor een paar euro een vervangend exemplaar geregeld, werkt alweer 2 jaar perfect.
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.370
830
69
Veldhoven
Ik heb nu bijna een jaar deze van HBM. HBM 30 Liter 1,5 PK Professionele Low Noise Compressor
Wat een heerlijke rust!!!! De grotere HBM 50 Liter Professionele Low Noise Compressor paste net niet in het hoekje waar alle aansluitingen zitten, anders had ik die genomen. Technisch gezien was mijn 35 jaar oude RODA (Gekocht bij VanCranenbroek) nog steeds in perfecte staat. Mijn schoonzoon is er nu blij mee. Daar is het geluid geen issue omdat hij er alleen maandelijks de autobanden mee controleert.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.