folie laat los van keukenkastjes

Reinier68

Actieve deelnemer
16 mrt 2016
134
9
Hallo allen,

Bij mijn ouders laat de folie los van de deurtjes.
De folie bolt op maar blijft wel de vorm behouden. De deurtjes hebben een verdiept middendeel. De deurtjes zelf zijn van MDF.
Geen garantie meer dus zelf aan het experimenteren gegaan.

De folie losgesneden in de randen en geprobeerd opnieuw te lijmen. Wat bleek is dat de folie gekrompen was. dus nu zit er een kleine naad in de hoek waar het middendeel aansluit op de buitenrand.

Vraag:
Kan folie krimpen, en zo ja, hoe komt dat? Is het een fout in het productieproces?

En wat is de beste manier om het op te lossen? Folie eraf en spuiten?
Of kan je doe hoeknaad vullen met kit en dan op kleur brengen?

Ik hoor graag jullie tips.


Groeten,

Reinier
 

Houtmoet

Actieve deelnemer
22 okt 2013
186
39
Elke materiaal zet uit en krimpt. De folie kan zijn gekrompen, de mdf uitgezet. Ik zou folie eraf halen en spuiten, als de folie er een beetje makkelijk afgaat.
 

J v Veldhuizen

Actieve deelnemer
7 okt 2018
268
9
Gebeurd heel veel vooral bij koelkast of deurtjes boven de afzuigkap en vaatwassers
Ik zou ze eraf halen en mdf laten spuiten
 

shadowman

Actieve deelnemer
26 mrt 2014
181
0
Had ik ook in me oude huis.
Ik heb toen ook de folie er af gehaald bij alle deurtjes en toen laten spuiten.
Zag er weer als nieuw uit
 

Bosquet

Actieve deelnemer
12 dec 2014
569
70
Drachten,
www.bosquet.nl
Enige tijd geleden een keuken gerenoveerd waarbij hetzelfde aan de hand was.
De kasten zélf waren nog van prima kwaliteit. Hier is besloten om alle fronten te vervangen.

Vóór:
20161222_211454.jpg
.

Tijdens:

20161222_134131.jpg
.

...en ná

Project 16044 renovatie keuken 01.jpg
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Folie is de goedkoopste manier om keukendeurtjes te bekleden. In de jaren 90 als nieuwe productietechniek geïntroduceerd, ook bij de luxemerken, bleek al gauw dat de fronten, met name bij ovens en vaatwassers in de buurt het nog geen jaar uit hielden. Alleen de budgetmerken van keukens leveren tegenwoordig nog foliefronten, en dan wordt het afgeraden om deze fronten te nemen.

Is het een fout in het productieproces? Nee.

Is het een goede oplossing? Ook nee.

Vervang de fronten of trek de folie eraf en verf of spuit ze. Als ze eenmaal los komen is er geen redden meer aan.
 

Danny1984

Post veel
16 mei 2017
781
74
Leeuwarden
Klopt, ik spuit regelmatig keukens, folie eraf halen, beetje opschuren, en wegbrengen.

Je kan mooie resultaten mee behalen, en je kan elk kleur kiezen die je maar wil.

Succes,

Gr Danny
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.