V-snaar / aandrijfriem voor een Creusen HDB 1000

arjaano

Actieve deelnemer
27 jan 2017
314
78
Rotterdam
Beste medeforumleden, hopelijk kan iemand mij hier helpen.

Onlangs kreeg ik via-via een Creusen HDB 1000 draaibank. Helaas zonder aandrijfriem. Ik kan nergens informatie over deze draaibank vinden en weet daarom niet welke riem ik moet aanschaffen. Is er een truc om dit te bepalen (heb al met touwtje de benodigde lengte bepaald (75cm) en met een schuifmaat de breedte van de poelie (8mm)). Maar nu nog het type riem te bepalen.... En waar vind je zoiets, als particulier?


Groet,
Arjaan
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
Je hebt diverse soorten v-snaren. Welke je nodig hebt is weer afhankelijk van de soort riemschijven/poelie.
Kijk hier maar eens voor details van een SPA-riem en schijf: https://www.aandrijfshop.nl/powertransmissions-c35/v-belts-c87/v-belts-spa-c55.html?___SID=U
Er zijn genoeg bedrijven in NL die dit kunnen leveren. Vast en zeker ook in Rotterdam of omgeving.
Google maar eens op "v-snaar kopen".
Waarschijnlijk heb je een SPZ-snaar nodig. Getand lijkt me niet nodig.
 

arjaano

Actieve deelnemer
27 jan 2017
314
78
Rotterdam
Pieter,

Dat is net ff dat nodige zetje om me op weg te helpen. Hier kan ik wel wat mee. Dank!

Arjaan
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.