Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 14 van de 14
    Hoi Ernest, smeed je zelf ook, of allen houd bewerken?
    Bedankt voor die sites en info, heel interessant

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KaleIwan Bekijk Berichten
    Hoi Ernest, smeed je zelf ook, of allen houd bewerken?
    Bedankt voor die sites en info, heel interessant
    Nee, ik ben geen smid. Voor mij is het werk van de smid altijd een geallieerde vaardigheid geweest. Ik ben vaak naar de smid gegaan in verband met mijn houtbewerking en ben getuige geweest van de verdwijning van de laatste twee dorpssmederijen in mijn regio hier in Friesland. De laatste jaren heb ik een relatie opgebouwde met verschillende gereedschap smeden in Frankrijk wat heeft geleid tot dit international vergadering in april met de bedoeling dat het groeit en zich herhaalt als noch jaarlijks dan om de paar jaar.

Zoals je zegt is smeden van gereedschappen bijna uitgestorven. Gelukkig is nieuw interesse ontwaakt voor gebruik van handgereedschap en het maken ervan.
    In Medemblik http://stoommachinemuseum.nl/bezoekersinformatie/ is ook een smederij waar een paar bekende van mij hebben en smeden nog steeds in de weekend.

Forum Rechten