Schroeven met brede platte kop

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.761
459
Almere
beste collega,
ik poog te doorgronden wat je niet snapt
kan je me ff op weg helpen ?
snap je mijn vraag van feb 2019 niet, of de recente berichtenwisseling ?


ik heb remcotd met een 'geweldig-icoontje' bedacht ???

Deze zin is voor mij best lastig...daarnaast is het toch gewoon een reclame post voor een aanbieding bij een bedrijf vermomd als een gewone reactie?
 

Joost Kok

Hout met mogelijkheden
25 jan 2019
316
117
Eemnes
Ik denk dat ’bedacht’ bedankt moet zijn. Gevalletje autocorrect.
neemt niet weg dat het wel op reclame lijkt zoals musicus en vandikte eerder stelde.
 

McTucker

Actieve deelnemer
17 okt 2015
260
99
Gutowo Lubawa / Hengelo OV
neemt niet weg dat het wel op reclame lijkt zoals musicus en vandikte eerder stelde.
ZotVanHout was de eerste die destijds het merk en de leverancier noemde. Als er wel iemand is die geen spam vermeld hier dan is het ZotVanHout wel. En remcotd heeft mij een groot plezier gedaan door aan ons te melden dat ze recentelijk ook verkocht worden per 100 stuks. Da's toch geen spam... das... das... broederliefde ;-)

 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.089
1.933
Klein-Brabant, Vlaanderen
Ik denk dat ’bedacht’ bedankt moet zijn.
ik heb even aan mijn kennis van mijn moedertaal getwijfeld
volgens 'synoniemen' heeft 'bedenken' verschillende betekenissen
eentje daarvan is 'begiftigen/schenken'
in die zin had ik het bedoeld
uiteraard ben ik onze nieuwe collega dankbaar
een prijsverlaging van ruwweg 130 naar 80 euro is het melden waard

1605336065455.png

 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.089
1.933
Klein-Brabant, Vlaanderen
is het bericht van remcotd ongewenste reclame of spam ?

mogelijks zie ik iets over het hoofd

voorlopig ken ik deze redenen om dit niet als dusdanig te beschouwen
1) remcotd is op een redelijk oud draadje gestoten en heeft daarop gereageerd, maar regelmatig zie ik hier reacties op draadjes die 1 of zelfs meer jaren oud zijn
2) remcotd reageert specifiek op de inhoud van een draadje - de spam die ik tot nu toe op woodworking vond, ging altijd over een heel algemeen onderwerp dat niets met hout te maken had - het waren dikwijls aparte topics - stond de spam in een reeds bestaand topic, dan had die geen verband met het onderwerp van het topic
3) remcotd was - veronderstel ik - op zoek naar een bepaald type schroeven, heeft die gevonden waar ik ze besteld heeft, en heeft ons uit dankbaarheid laten weten dat ze nu in prijs verlaagd zijn - daartoe is hij van 'passieve' lezer actief lid geworden
4) remcotd heeft enkel vermeld dat de prijs verlaagd was - had hij spam willen spuien dat had hij ten minste toch de oude + nieuwe prijs vermeld - maar hij is heel discreet gebleven
5) er zijn heel wat draadjes waarin we expliciet prijzen vermelden + url's plaatsen - hoe zouden we anders kunnen vergelijken ? zitten die draadjes dan vol spam ?

@remcotd
nogmaals bedankt, man
het pilsje of de duvel staan al koud !

1605337016165.png

1605336432461.png
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.089
1.933
Klein-Brabant, Vlaanderen
remcotd heeft mij een groot plezier gedaan door aan ons te melden dat ze recentelijk ook verkocht worden per 100 stuks. Da's toch geen spam... das... das... broederliefde ;-)
als dit de schroeven zijn die je zoekt, dan zit je goed
prima kwaliteit ! (en de prijs valt nu beter mee)
ik heb nadien nog andere types gevonden voor hetzelfde doel, maar nog niet gekocht
loopt je zoektocht nog, laat dan maar weten
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.761
459
Almere
Begrijp me niet verkeerd @ZotVanHout , ik ben blij voor je dat je hiermee geholpen bent, maar als iemand zich inschrijft als lid van deze club voor alleen dit bericht gaan bij mij de haren overeind staan, gebruik dan niet je naam maar de bedrijfsnaam en wees hier duidelijk over.

0DB163E4-89D1-4AF0-9B3E-1B09C75FFF27.jpeg

Maar wat mij betreft genoeg hierover en door met houtbewerking😉
 
  • Leuk
Waarderingen: Joost Kok en Musicus

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.089
1.933
Klein-Brabant, Vlaanderen
Begrijp me niet verkeerd @ZotVanHout
@vandikte
de (schuil)naam remcotd deed bij mij geen belletje rinkelen
als dat inderdaad iemand van boevink is, dan is dit sluikreclame + dan zou hij zo netjes moeten zijn om zich als dusdanig kenbaar te maken
dank voor de aanvulling

@alle andere collega's
ondertussen heb ik nog andere handelaren gevonden die gelijkaardige schroeven verkopen
wie daarnaar op zoek is, gelieve op dit bericht te reageren, dan zoek ik het bij mekaar
+ ik ga pogen om de naam van dit draadje in achterwandschroeven - tellerkopschroeven te veranderen
 
  • Leuk
Waarderingen: vandikte

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.089
1.933
Klein-Brabant, Vlaanderen
@alle andere collega's
ondertussen heb ik nog andere handelaren gevonden die gelijkaardige schroeven verkopen
er blijkt nog interesse te zijn
hierbij
beide adressen onder voorbehoud, omdat ik daar nog geen dergelijke schroeven besteld heb
ik denk dat ik 1 van die adressen van een andere collega in een ander draadje opgepikt heb
maar een traceringsmogelijkheidverplichting hebben we op ww nog niet ingevoerd
bedankt, collega

&
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.188
555
... ik ga pogen om de naam van dit draadje in achterwandschroeven - tellerkopschroeven te veranderen
Ik vond schroeven met brede platte kop nu net zo lekker beeldend.

Tellerkopschroeven kende ik al (overigens een zeer bedenkelijk Germanisme, kunnen we daar geen schotelkopschroeven van maken?) maar van achterwandschroeven had ik nog nooit gehoord. Terwijl ik ze wel gebruik / misbruik als pockethole-schroef :p.

Wie beide termen kent en op zoek is naar de goedkoopste, gaat wel Googelen. Wie daarentegen schroeven met een brede platte kop zoekt zonder te weten hoe die dingen heten, komt nu vanzelf bij het draadje van @ZotVanHout uit (y)
 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.089
1.933
Klein-Brabant, Vlaanderen
Tellerkopschroeven kende ik al (overigens een zeer bedenkelijk Germanisme, kunnen we daar geen schotelkopschroeven van maken?
mooie knipoog naar de nederlandse taal, kor
in onze plaatselijke taal heet een 'teller' een 'talloeër', wat voor bord staat
introduceren we nu de woorden 'schotelkopschroef' + 'bordenkopschroef' ?
(als je de vorm bekijkt, dan is de kop echt een omgekeerd bord)
 

McTucker

Actieve deelnemer
17 okt 2015
260
99
Gutowo Lubawa / Hengelo OV
remcotd mailde mij:

Beste Harrie,

Sorry, ik wist niet men daar gepikeerd over zou worden.

Toevallig had ik 2 nieuwe klanten dese week die dit soort schroeven zochten en het op het fora hadden gezien. Vandaar mijn nieuwsgierigheid erna om het te bekijken.

Ik las dat een gebruiker die bij ons de schroeven had besteld het "de" oplossing vond maar de prijs wel erg hoog. Ik zag dat dit een oude prijs was die inmiddels al een tijd lager is. En de link die hier was vermeld was verlopen.

Daarom mijn aanmelding en bericht om het juiste te vermelden en zeker niet om reclame te maken.

Het was zeker niet verkeerd bedoeld.

Nogmaals mijn excuses.

Met vriendelijke groet,

Remco ten Dam
Huijskes Boevink BV

Op 14 nov. 2020 om 20:39 heeft Harrie het volgende geschreven:
Hallo Remco,
In het forum woodworking.nl heb je gisteren een bericht geplaatst over achterwandschroeven.
Ze zijn daar nogal gepikeerd omdat je zelf bij Huiskes Boevink blijkt te werken.
Maar wat heeft je nu bewogen om je op dit forum aan te melden en dan dit ene bericht te plaatsen?
Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.
Ben zelf alleen maar een gebruiker van dit forum, geen beheerder of moderator.
Prettig weekend!

Met vriendelijke groet,

Harrie
 
  • Leuk
Waarderingen: MerkiMac en Petrolhead

ope1967

Actieve deelnemer
12 aug 2017
140
55
Wauw, dit is wel heel bijzonder.
Je meld je speciaal aan op dit forum om in een topic van ruim anderhalf jaar oud te zeggen dat er ergens schroeven in de aanbieding zijn?
Super bedankt!!

Gevalletje spam?
Lange tenen zijn er overal, de kunst is om die niet overal tussen te willen steken...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.