Beginner

jeanpourlesamis

Actieve deelnemer
19 sep 2013
130
2
Beste lezer,

Na een tijd zoeken naar een 2dehands draaibank, er eindelijk eentje gevonden.
Een Killinger. Als absolute beginner, met nul ervaring, al een aantal dingen gedraaid.
Het moeilijkste vind ik het uithollen. Op youtube gaat het precies zoals niets ...
Zal nog veel oefenen worden !De laatste kommetjes zijn in droge eik. Hard om te draaien
Bij deze een paar foto's.
Groeten,
Jean7b7f15c6-06de-40ba-8f59-e9b9b9733fc8.jpgDraaibank.jpgIMG_2421.jpgIMG_2428.jpgIMG_2429.jpgIMG_2461.jpgIMG_2462.jpg
 

CCN 74

Actieve deelnemer
29 okt 2017
213
0
Utrecht
Probeer eens een leuke cursus houtdraaien te volgen..... daardoor word het houtdraaien nog leuker en zal je merken dat het makelijker en beter kan.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Uithollen is niet het makkelijkst. Zorg dat je eerst het snijdend draaien onder de knie krijgt. Een cursus en of lid worden van Radius kan je zeker helpen. Een happer bij uithollen is veel gevaarlijker dan bij langsdraaien.
 

jeanpourlesamis

Actieve deelnemer
19 sep 2013
130
2
Heren,
Ik woon in België, en hier hebben we de gilde van houtdraaiers.
De cursussen zijn op zaterdag, en dan moet ik werken.Dus een cursus volgen bij hen lukt niet.
Is het ook zo dat nat hout makkelijker uitholt dan droog hout. Die eik uithollen was echt moeilijk.
Zal nog veeeel moeten oefenen.
Het geeft wel al een fijn gevoel om een kandelaartje te draaien.
Beste groeten,
Jean
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Heren,
Ik woon in België, en hier hebben we de gilde van houtdraaiers.
De cursussen zijn op zaterdag, en dan moet ik werken.Dus een cursus volgen bij hen lukt niet.
Is het ook zo dat nat hout makkelijker uitholt dan droog hout. Die eik uithollen was echt moeilijk.
Zal nog veeeel moeten oefenen.
Het geeft wel al een fijn gevoel om een kandelaartje te draaien.
Beste groeten,
Jean

Vermeld even de regio waar je woont. Er is vast wel een houtdraaier in de buurt waar je enkele uurtjes terecht kan om mee te kijken en die je wat tips wil geven.
 

jeanpourlesamis

Actieve deelnemer
19 sep 2013
130
2
Ik woon in de regio Gent, maar West Vlaanderen is ook geen probleem.
Zou leuk zijn om even mee te kunnen kijken bij een ervaren houtdraaier.
Beste groeten,
Jean
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Welkom in de houtdraaiwereld. Je hebt in iedergeval een zeer mooie draaibank voor een beginner....
Success het het oefenen , Maar vooral veel plezier

- - - Updated - - -

Welkom in de houtdraaiwereld. Je hebt in iedergeval een zeer mooie draaibank voor een beginner....
Success het het oefenen , Maar vooral veel plezier
 

jeanpourlesamis

Actieve deelnemer
19 sep 2013
130
2
Bedankt iedereen voor de adviezen.
Ik heb deze draaibank gekocht na hier veel gelezen te hebben. Er staan op 2dehands veel draaibanken, maar weinig goede.Ik geef dan liever iets meer, om goed materiaal te hebben.Deze zal ik wel voor "het leven" hebben zeker :)
@Tuoh : bedankt voor uw voorstel. Ik stuur je een PB om eens af te spreken.
Met groeten,
Jean
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.