Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Beginner

Beginner

Beste lezer,

Na een tijd zoeken naar een 2dehands draaibank, er eindelijk eentje gevonden.
    Een Killinger. Als absolute beginner, met nul ervaring, al een aantal dingen gedraaid.
    Het moeilijkste vind ik het uithollen. Op youtube gaat het precies zoals niets ...
    Zal nog veel oefenen worden !De laatste kommetjes zijn in droge eik. Hard om te draaien
    Bij deze een paar foto's.
    Groeten,
    Jean7b7f15c6-06de-40ba-8f59-e9b9b9733fc8.jpgDraaibank.jpgIMG_2421.jpgIMG_2428.jpgIMG_2429.jpgIMG_2461.jpgIMG_2462.jpg

Probeer eens een leuke cursus houtdraaien te volgen..... daardoor word het houtdraaien nog leuker en zal je merken dat het makelijker en beter kan.

Uithollen is niet het makkelijkst. Zorg dat je eerst het snijdend draaien onder de knie krijgt. Een cursus en of lid worden van Radius kan je zeker helpen. Een happer bij uithollen is veel gevaarlijker dan bij langsdraaien.

Heren,
    Ik woon in België, en hier hebben we de gilde van houtdraaiers.
    De cursussen zijn op zaterdag, en dan moet ik werken.Dus een cursus volgen bij hen lukt niet.
    Is het ook zo dat nat hout makkelijker uitholt dan droog hout. Die eik uithollen was echt moeilijk.
    Zal nog veeeel moeten oefenen.
    Het geeft wel al een fijn gevoel om een kandelaartje te draaien.
    Beste groeten,
    Jean

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeanpourlesamis Bekijk Berichten
    Heren,
    Ik woon in België, en hier hebben we de gilde van houtdraaiers.
    De cursussen zijn op zaterdag, en dan moet ik werken.Dus een cursus volgen bij hen lukt niet.
    Is het ook zo dat nat hout makkelijker uitholt dan droog hout. Die eik uithollen was echt moeilijk.
    Zal nog veeeel moeten oefenen.
    Het geeft wel al een fijn gevoel om een kandelaartje te draaien.
    Beste groeten,
    Jean
    Vermeld even de regio waar je woont. Er is vast wel een houtdraaier in de buurt waar je enkele uurtjes terecht kan om mee te kijken en die je wat tips wil geven.
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

Ik woon in de regio Gent, maar West Vlaanderen is ook geen probleem.
    Zou leuk zijn om even mee te kunnen kijken bij een ervaren houtdraaier.
    Beste groeten,
    Jean

Welkom in de houtdraaiwereld. Je hebt in iedergeval een zeer mooie draaibank voor een beginner....
    Success het het oefenen , Maar vooral veel plezier

- - - Updated - - -

Welkom in de houtdraaiwereld. Je hebt in iedergeval een zeer mooie draaibank voor een beginner....
    Success het het oefenen , Maar vooral veel plezier
    Groetjes uit Landgraaf
    Peter Hendriks

Mooie bank om mee te beginnen, en ook al mooie adviezen! Fijn forum is dit toch.

Groeten, Hans

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeanpourlesamis Bekijk Berichten
    Ik woon in de regio Gent, maar West Vlaanderen is ook geen probleem.
    Zou leuk zijn om even mee te kunnen kijken bij een ervaren houtdraaier.
    Beste groeten,
    Jean
    Altijd welkom (in Sint-Niklaas) om de sfeer al eens op te snuiven.

Bedankt iedereen voor de adviezen.
    Ik heb deze draaibank gekocht na hier veel gelezen te hebben. Er staan op 2dehands veel draaibanken, maar weinig goede.Ik geef dan liever iets meer, om goed materiaal te hebben.Deze zal ik wel voor "het leven" hebben zeker
    @Tuoh : bedankt voor uw voorstel. Ik stuur je een PB om eens af te spreken.
    Met groeten,
    Jean

Forum Rechten