Nieuwe oude plank in keuken

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
M'n nieuwe keuken was gewoon een bouwpakket, maar omdat ik er blij mee ben toch een paar fotootjes. Ik heb in de keuken een plank gemaakt, van 3x 44x70 balkjes. Nieuw vurenhout, maar ik heb het (ná het schuren :rolleyes: ) oud gemaakt door het te lijf te gaan met hamer, schroeven, krabbers enz. En daarna in de olie met kleurstof. Aan de onderkant een LEDstrip ingefreesd en gemonteerd met onzichtbare plankdragers.

Verder zit er aan timmerwerk in de keuken een paar lastige koven. Links wat groter dan rechts, vanwege de buis van de afzuigkap. Ik heb geen kruipruimte, dus bijna alle leidingwerk van het huis loopt door deze koof (cv, water, gas, elektra, riool). Ik wilde de koven zo klein mogelijk houden. Dat is aardig gelukt.

De foto's spreken redelijk voor zichzelf. Als er meer info nodig is, hoor ik het graag.

Keuken (4).jpg

Keuken (5).jpg

Keuken (6).jpg

Voor
Keuken (1).JPG

Tijdens
Keuken (2).JPG

Na
Keuken (3).JPG
 

HoutHans

Actieve deelnemer
1 mei 2012
450
20
Yep, dat ziet er netjes uit en een hele verbetering ten opzichte van de oude keuken. Leuk, trouwens, die laatste fisheye foto.
 

Joop van M

Actieve deelnemer
22 apr 2017
366
32
Geldrop
't is een mooie keuken geworden. Top!

Een tip met betrekking tot kruidenpotjes, het beste is om ze in de kast (uit het licht) te plaatsen. Dan blijven ze langer goed en verkleuren niet. ;)
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Maar wat zet ik dan op die plank :confused::rolleyes:

Sommige kruiden gaan al een decennium mee en smaken me nog prima. De gebruiksvriendelijkheid vind ik veel belangrijker dan een klein beetje smaakverlies.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.