Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234
Resultaten 31 tot 35 van de 35
    Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GH1 Bekijk Berichten
    Het is dus Festool BE die moeilijk doet.... beetje bizar aangezien de garantie door Festool Gmbh wordt gegeven.

Festool in Belgiëheeft voor zover ik daar zicht op heb altijd moeilijk gedaan over alles wat met vastgelegde prijzen te maken heeft.

Ik heb mijn eerste toestel ongeveer vijftien jaar geleden gekocht. Was voor de tijd van online registratie. Was voor de tijd van toestellen op het internet kopen. Hier en daar vond je nog festo in de winkel. Bij erkende dealer aan officiële prijs. Was verkocht aan het merk door de kwaliteit, de systainers, de bling bling.... je kent het wel.

Had in die tijd goede contacten met gereedschapshandel die Festool niet verkocht.Gevraagd of ze eraan konden geraken op bestelling. Geen probleem.Prijs? Officiële prijs - 20%. Op alles. Promo van Festool zelf?Zelfde promo -20%. Die machinehandel maakte daar winst op... Is drieof vier toestellen goed gegaan. Hebben toen een ambras gekregen met Festool: nog 1 keer en nooit nog een toestel verkopen. Ondertussen is diezelfde handelaar officiële verdeler.... en durft nog altijd niks op de officiële prijs doen, behalve een doos schuurpapier kado doen.Andere handelaars hier in de streek: idem: officiële prijs,eventueel een korting in natura (verbruiksaccesoires). Klium is de eerste Belgische handelaar die ik onder de prijs zie verkopen (Let wel het is een uit de hand gelopen hobby: ik ben maar op de hoogte van een paar handelszaken).

Op het internet doet het verhaal de ronde dat Festool in Duistland ooit veroordeeld is na prijsafspraken, en dat het verhaal van de vastgelegde prijzen sinds geminderd is.

Tja..... erg onsympathieke manier om je markt af te schermen. Aan de andere kant zijn ze er wel transparant over, ik zie dat dezelfde procedure ook op hun website staat.
    Dan is het in NL (en DE) wel een stuk makkelijker om gewoon de spullen te laten ophalen na een online reparatieverzoek.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2010
    Ik weet dat er een hele tijd geleden een hele polemiek ontstaan door de Belgische dealers.
    In NL kregen de handelaars meer korting/betere voorwaarden, waardoor zij makkelijker korting konden geven.
    Resultaat: iedereen koopt gewoon zijn gerief in NL.
    Als zelfstandige is misschien wel een andere zaak, dan wil je je niet bezighouden met reparaties terug te zenden.
    Gewoon bij de dealer binnengooien en laat die alles maar oplossen.

Ik heb 2 Festool-dealers in de buurt, eentje geeft 5%, de andere 10%.
    Van die laatste weet ik dat zijn 20% korting krijgen van Festool, maar zij kunnen niet meer geven dan 10% omdat ze nog moeten overleven ook
    Uiteindelijk heb ik nu toch gekozen om een schuurmachine via Klium te kopen, was nog eens 45€ goedkoper.
    Normaal kijk ik zo niet naar die prijs, maar tijdens verbouwingen telt elke euro
    En het is nog altijd een hobby, dus ik kan een schuurmachine wel ff missen als het echt niet anders kan

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Mjah, onsympathiek, wet ik niet.. Philips doet het bijvoorbeeld ook.. Bij een vorige werkgever ooit eens via parallelimport een paar pallets Senseo's bemachtigd. Zo goedkoop, dat we ze ver onder de gangbare prijs konden verkopen. Philips wil dat dus niet en heeft ons toen een tijdje "straf"gegeven door niet of nauwelijks te leveren.. Heb later nog eens met een vertegenwoordiger staan praten en het is het imago van een merk wat ze in stand proberen te houden.. Philips is geen merk wat koopjes stimuleert, zo ook Festool waarschijnlijk. Op het moment dat iedereen maar gaat prijsvechten is dat niet goed voor een "high-end"merk.
    Mvg,

Richie

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rizz Bekijk Berichten
    ....... is dat niet goed voor een "high-end"merk.
    Even offtopic over "high-end" merk:

Bekijk deze maar eens: https://www.youtube.com/watch?v=oezp-_DcUgg

Ik open wel ff een nieuw draadje hiervoor: https://www.woodworking.nl/showthrea...161#post302161

Laatst gewijzigd door The Boktor; 14-02-19 om 14:18.
    The Boktor..... eet en leeft van hout.

Forum Rechten