Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 35
    Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Voor alle duidelijkheid: ik koop mijn spullen ook nog steeds in het buitenland (of tegenwoordig ook via Klium), maar als een prijsverschil slechts 5 of 10 euro bedraagt, zal ik geneigd zijn deze verdeler te nemen met beste retourservice.

En ook voor de duidelijkheid: kan ook enkel beamen dat de 2dehandsmarkt vaak onaantrekkelijk is (of toch alleszins de nieuwe machines aan bijna-nieuwprijs van bedenkelijke afkomst).

Moest er iemand op het forum ervaring hebben met een garantie-afhandeling door een Duitse verkoper, ben ik uiteraard zeer benieuwd te vernemen hoe dat verlopen is....
    Laatst gewijzigd door brt; 12-02-19 om 10:14.

Heb je uberhaupt wel gekeken naar het online reparatieverzoek..... werkt gewoon vanuit je Festool account, geen enkel contact met een dealer voor nodig.

edit: Zie dat ze / Festool in BE hopeloos achterlopen, daar doen ze het nog moeilijk (of ze hebben de beschrijving nog niet bijgewerkt) :-).
    Laatst gewijzigd door GH1; 12-02-19 om 10:54.

Heb zelf ook e.e.a. van rubart.de, mannen zijn traag (leveringen duren vaak voor Festool ~ 14 dagen). Maar wel vaak het goedkoopst, verschil is 20-30% (t.o.v. de adviesprijzen).

Ze hebben niks op voorraad.... dus niet vandaag bestellen en morgen in huis. Maar, voor het prijsverschil kan ik prima wachten. Heeft mij al vele euro's bespaart.

Krijg netjes van Festool (CZ) een brief met de garantie e.d (maar besteld dus in DE). Weet niet hoe dat in NL gaat, vermoed het zelfde?

Festool OF 1400 Set, advies E 768, Rubart: E 581 (in CZ E 669). Dan, wacht ik wel ff.

Senior Member
    Ingeschreven
    Aug 2017
    Bij Rubart registreren ze de machines van Festool meteen voor je. Je hoeft dus niets meer te doen. Mocht je dan pech hebben en hij gaat stuk binnen het garantietermijn, dan kun je online via Festool je reparatie aanmelden. Deze zal dan rechtstreeks via Festool lopen en dus niet via een derden (lees verkoper). Al met al lijkt mij dit een prima service van Festool zelf.

Edit: Ik ga er niet van uit dat de machine defect zal geraken maar mocht dit onverhoopt toch gebeuren dan is het wel een fijn idee dat de garantieprocedures niet omslachtig zullen zijn.

Als ik het dan goed begrijpt dan hebben ze bij Festool een pick-up & return systeem.
    Groeten, Eric

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AHK Bekijk Berichten
    Bij Rubart registreren ze de machines van Festool meteen voor je. Je hoeft dus niets meer te doen. Mocht je dan pech hebben en hij gaat stuk binnen het garantietermijn, dan kun je online via Festool je reparatie aanmelden. Deze zal dan rechtstreeks via Festool lopen en dus niet via een derden (lees verkoper). Al met al lijkt mij dit een prima service van Festool zelf.

Edit: Ik ga er niet van uit dat de machine defect zal geraken maar mocht dit onverhoopt toch gebeuren dan is het wel een fijn idee dat de garantieprocedures niet omslachtig zullen zijn.
    Wordt de machine dan op jou naam geregistreerd en zie je hem zelf ook in je my festool? De ophaal service is er ook pas sinds een jaar geloof ik.

Senior Member
    Ingeschreven
    Aug 2017
    Ik denk op je factuurgegevens idd.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefmen Bekijk Berichten
    Wordt de machine dan op jou naam geregistreerd en zie je hem zelf ook in je my festool? De ophaal service is er ook pas sinds een jaar geloof ik.

Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AHK Bekijk Berichten
    Ik denk op je factuurgegevens idd.
    Door mij vorige jaar bij Rubart gekochte apparatuur verschijnt netjes in de "My tools" lijst van de Festool-app.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GH1 Bekijk Berichten
    Waarom niet gewoon even lezen bij Festool hoe het echt werkt ipv al die veronderstellingen....
    Ben bij Festool zelf ten rade gegaan. Vandaag mailtje naar de klantendienst van Festool België gestuurd:

Mail (letterlijk citaat):

Geachte,

Ik koop af en toe een apparaat van Festool en doe dat meestal via Nederlandse of Duitse webshops (erkende festool dealers). Bij deze apparaten zitten de nodige documenten om ze te registreren, of soms doet de leverancier dit zelf. Ik stel me daarbij de volgende vragen:

Kan ik dit apparaat registreren in België via de website festool.be? Kan ik hier in België aanspraak maken op de volledige service na verkoop?

Kan ik een dergelijk apparaat, na correcte registratie, bij een gebrek of defect dat onder garantie valt, aanmelden voor reparatie onder garantie via festool.be. Of zal het toestel verzonden moeten worden naar de leverancier in kwestie?

Graag ontving ik een antwoord hierop teneinde een doordachte keuze te kunnen maken.

Vriendelijke groeten & alvast bedankt voor uw antwoord.

Antwoord (letterlijk, enkel naam van respondent weggelaten):

Beste,

Het is mogelijk uw toestellen te registreren via de onze site www.festool.be misschien zal u de gegevens van deze dealer niet kunnen ingeven maar dit geeft niet. Belangrijk is dat het toestel geregistreerd is.
    U kunt van de diensten genieten maar u moet wel langs een officiële dealer van België gaan voor de herstellingen, diefstalverzekering, …
    Maar de dealer zal u misschien administratieve kosten aanreken.
    Wij blijven steeds tot uw dienst voor verdere vragen.
    Met vriendelijke groeten.

Mijn conclusie:

Rechtstreeks via Festool kan het in België zeker niet. Je moet via een verdeler. En die kan (al dan niet aangemoedigd door Festool België???) moeilijk gaan doen. Ik denk dat er weinig veranderd is t.o.v. een aantal jaar geleden.

Ik koop uiteraard ook daar waar het het goedkoopst is. Bij kleine prijsverschillen kijk ik wel naar de retourservice. Als je dat aangehaalde voorbeeld van Rubart ziet, zou ik uiteraard ook daar bestellen. Uiteindelijk gaat er maar zelden iets mis waarbij je de garantie nodig hebt.

Bovenstaande geldt voor België. Misschien kan je in Nederland wel rechtstreeks met Festool handelen?

Het is dus Festool BE die moeilijk doet.... beetje bizar aangezien de garantie door Festool Gmbh wordt gegeven.

Forum Rechten