Festool Domino, waar?

AHK

Actieve deelnemer
17 aug 2017
608
61
Flakkee
Hallo,

Al een poosje zoek ik een Domino. Op Marktplaats gekeken maar het gross dat daar wordt aangeboden is doorgestoken kaart.
Waar kun je het voordeligst zo'n machientje op de kop tikken? Importeren uit UK of Duitsland? Kan dat zonder dat je veel invoerrechten hoeft te betalen?

Groet, Arnold
 

city17

Actieve deelnemer
15 apr 2018
298
18
Groningen
Ik heb toevallig vandaag mijn DF 500 binnengekregen, gekocht bij Rubart.de. Ik keek af en toe op idealo (https://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/607173_-df-500-q-plus-festool.html) en toevallig was er een aanbieding van onder de 700 euro. Meestal zitten ze rond de 750, maar af en toe zijn er aanbiedingen.

In Duitsland kopen is van wat ik kon zien meestal het goedkoopst, voor garantie etc. maakt het verder niet uit. Dus tenzij je hem snel nodig hebt zou ik aanraden af en toe op Idealo of een andere prijsvergelijker te kijken tot er een (relatief) voordelige deal voorbij komt.

Edit: dit gaat over de Q-Plus, hetzelfde geldt voor de Q-Set natuurlijk, maar dan iets duurder.
 
Laatst bewerkt:

AHK

Actieve deelnemer
17 aug 2017
608
61
Flakkee
Hoi, bedankt voor je reactie. Krijg je dan ook een BTW factuur er bij? Ik kan namelijk zakelijk aankopen doen. Dus als ie 700 euro is dan komt dat neer op 570 ex. BTW.


Ik heb er toevallig vandaag eentje binnengekregen, gekocht bij Rubart.de. Ik keek af en toe op idealo (https://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/607173_-df-500-q-plus-festool.html) en toevallig was er een aanbieding van onder de 700 euro. Meestal zitten ze rond de 750, maar af en toe zijn er aanbiedingen. In Duitsland kopen is van wat ik kon zien meestal het goedkoopst, voor garantie etc. maakt het verder niet uit. Dus tenzij je hem snel nodig hebt zou ik aanraden af en toe op Idealo of een andere prijsvergelijker te kijken tot er een (relatief) voordelige deal voorbij komt.
 

city17

Actieve deelnemer
15 apr 2018
298
18
Groningen
Hoi, bedankt voor je reactie. Krijg je dan ook een BTW factuur er bij? Ik kan namelijk zakelijk aankopen doen. Dus als ie 700 euro is dan komt dat neer op 570 ex. BTW.

Dat kan soms wel, ik weet het niet meer precies, maar bij of Werkzeugstore24, of Rubart.de (misschien zelfs beide) kon dat wel.

Als je voor zo'n prijs kunt kopen zou ik niet op Marktplaats gaan zoeken, tenzij er een supergoede deal is voor een net nieuwe machine, want waarom zou je een mogelijk onbetrouwbare machine tweedehands kopen als je voor bijna hetzelfde bedrag een gloednieuwe kunt krijgen.
 

Atomic2018

Nieuw lid
26 nov 2018
21
0
ja idd

edit:
Zie nu wel dat ie niet in Systainer zit. Dus ben benieuwd naar de leeftijd van deze.
 

city17

Actieve deelnemer
15 apr 2018
298
18
Groningen
Wat misschien ook handig is om te weten dat de accessoires, domino-deuvels en freesjes ook een pak goedkoper zijn bij de Duitse webshops, dus dat voordeel moet je eigenlijk ook nog meerekenen. Het enige nadeel is dat de levertijd iets langer kan zijn.

Edit: Wat ik in mijn vorige bericht bedoelde was dat je een BTW-nummer invult en de BTW er automatisch af gaat, dus hoef je die later niet eens meer terug te vragen. Als dat niet automatisch gebeurt kun je volgens mij sowieso altijd met de factuur het later terugvragen.
 
Laatst bewerkt:

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
Hallo,

Al een poosje zoek ik een Domino. Op Marktplaats gekeken maar het gross dat daar wordt aangeboden is doorgestoken kaart.
Waar kun je het voordeligst zo'n machientje op de kop tikken? Importeren uit UK of Duitsland? Kan dat zonder dat je veel invoerrechten hoeft te betalen?

Groet, Arnold

Informeer even bij harkema Dordrecht. Zijn voor ons vaak de goedkoopste in machines.
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
Dank voor je reactie.

Bij Harkema €815,00 excl. BTW
Bij Rubart €625,00 excl. BTW

Enorm verschil:confused:

Morgen even bellen. Maarja het stukje service die je krijgt betaal je ook. Weet niet hoe het met je gerantie zit als je het in Duitsland haalt.

Als de machine kapot is dan repareert harkema al vaak zelf de machine kosteloos voor je.
 

AHK

Actieve deelnemer
17 aug 2017
608
61
Flakkee
Garantie loopt via Festool zelf. Dus dat maakt niet uit waar je hem haalt zolang deze zijn aangesloten bij Festool zelf. Lijkt mij dat als die jongens van Harkema hem zelf gaan maken voor je, je garantie ook vervalt bij Festool?

Morgen even bellen. Maarja het stukje service die je krijgt betaal je ook. Weet niet hoe het met je gerantie zit als je het in Duitsland haalt.

Als de machine kapot is dan repareert harkema al vaak zelf de machine kosteloos voor je.
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
Dat is afhankelijk van je reparatie die gedaan wordt. Als er intern iets gebeurd is dan moet ie open en opnieuw gekeurd worden door festool en als het aan de buitenzijde is mogen ze dat wel doen.

Maar kan je als hem dan wel registreren in my festool als hij niet uit Nederland komt.
 

ArieXI

Actieve deelnemer
20 jul 2012
46
2
Bij Kimpfbeck-machinenhandel.de heb ik een hele tijd geleden een OF1010 besteld. Die was toen ook een stuk goedkoper dan in Nederland en hij was zelfs meteen al aangemeld bij Festool.
 

brt

Actieve deelnemer
21 jul 2012
720
30
BE / Tienen
Met die garantie door festool moet je toch een beetje voorzichtig zijn want dat verhaal is in mijn ogen niet zo heel transparant....

Ik heb zelf volgende meegemaakt (ongeveer 4 jaar geleden): als Belg in Nederland een festool machine gekocht (Toolnation). Gaat na paar weken stuk (elektronica). Ik dacht: europese garantie.... ik bel naar servicenummer van Festool (Festool in Brussel). Genuanceerde telefonisch antwoord: De garantie is europees, MAAR u moet de machine tot bij ons krijgen via een erkende / geregistreerde dealer, en wij zijn er bijna zeker van dat u geen Belgisch dealer uit het servicenet bereid zult vinden de machine naar ons te willen zenden.... Ik weet niet hoe het nu zit, maar had op zijn zachtst gezegd de indruk dat ze op dat ogenblik de kantjes er vanaf liepen.... Net zoals bij de prijsafspraken-historie...

Garantie is trouwens een wettelijke verplichting die bestaat vanwege de verkoper ten aanzien van koper, en niet tussen producent en koper.

Garantie is overigens vlot afgehandeld want de retourservice bij Toolnation verliep vlekkeloos. Machine moest dus wel terug naar Nederland voor garantie-afhandeling.
 

brt

Actieve deelnemer
21 jul 2012
720
30
BE / Tienen
Conclusie: de Europese garantie werkt.
Ja, maar via de verkoper, niet via Festool: als je machine uit Duitsland komt, zal je wellicht via de Duitse verkoper moeten. En die hebben meestal niet de gratis retourservice zoals bij ToolNation. Je zal dan gebonden zijn aan een soms vrij dure verzending.
 

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
Waarom niet gewoon even lezen bij Festool hoe het echt werkt ipv al die veronderstellingen....

En dat is als je bij een erkende dealer (eis 1) koopt en je binnen 30 dagen registreert (eis 2) je van Festool Gmbh (onder Duits recht) een uitbreiding van de wettelijke garantie krijgt die veel meer dekt dan die wettelijke garantie, alleen “maar” voor 3 jaar.

Kopen in NL levert je een wat andere wettelijke garantie op dan in de meeste andere landen, geen harde termijnen maar gebaseerd op billikheid wat je van een artikel mag verwachten (tenminste voor partikulieren). Allemaal niet echt relevant aangezien de Festool “garantie” beduidend beter is.....

En ze bieden zelfs aan dat je online een reparatieverzoek kan indienen en zij de verzendkosten betalen. Contact met de dealer lijkt niet eens meer nodig.

Gewoon kopen bij een erkende dealer die een goede prijs heeft en de rest is niet zo spannend. En 2e hands aanschaffen is bij het ontbreken van deze garantie ook al snel niet meer zo aantrekkelijk.
 
Laatst bewerkt:

brt

Actieve deelnemer
21 jul 2012
720
30
BE / Tienen
Waarom niet gewoon even lezen bij Festool hoe het echt werkt ipv al die veronderstellingen...


Met alle respect, maar bovenvermelde anecdote is aan den lijve ondervonden. Is 4 a 5 jaar geleden, durf niet met zekerheid stellen hoe het er nu aan toe gaat. Was een geregistreerde machine. Contact was met Festool, meerbepaald:

Festool Deutschland GmbH
Wertstraße 20
D-73240 Wendlingen

Vertegenwoordigd door:

Festool Belgium
Kolonel Bourgstraat 101
1030 Brussel
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.