recht-zagen-is-lastig-kastje

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
dit project lag al een tijdje onder de werkbank te wachten op het afwerken. gisteravond hier even mee bezig geweest samen met mijn dochter. handig hoor zo'n werkplaatshulpje!!

Attached files
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Rick, je gaat artistieke neigingen krijgen.
Doet er niet toe, ik vind het erg leuk.
Je dochter zal het ook wel leuk hebben gevonden, net als Stefan, de oudste zoon van mijn dochter, die komt soms na schooltijd op z'n fietsje om in mijn werkplaats te knutselen, soms moet ik hem vertellen dat hij weer naar huis moet, anders zou hij er blijven slapen.
Ad
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Haa surfie ziet mijn foutje. Tenminste ik had liever een paar pootjes gehad.Het kastje had de neiging tot omvallen vandaar deze "robuste"voet.
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
Kan je dan de onderkant niet verzwaren, zodat het zwaartepunt terug naar het midden/ onderkant van het kastje komt? Hou wel rekening met evt inhoud natuurlijk ;) Als de onderste schuif bvb voor de helft ofzo gevuld is met lood, zou het al wel een stuk anders moeten gaan reageren!

Wat ook kan zijn langere poten aan de omvalkant. De kast komt dan onder een betere hoek staan tov zwaartepunt. Vanaf dat het zwaartepunt opgelijnd is tussen de poten of ergens verticaal erboven, zou het omvallen weg moeten zijn. En dan kan je zelfs losgaan op de poten: denk richting insecten...

En wou je de pootjes recht eronder? Want ik denk dat je hiervoor schuine nodig hebt..

En tja.. ik heb er wel een beetje een oog voor ;)
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
De hele kast had iets meer naar rechts moeten staan dan was het probleem een stuk minder en hadden er kleine pootjes onder gekund. Al doende leert men.... :D
 

janvandijk

Actieve deelnemer
1 okt 2008
342
2
wat een raar idee dat er vier even lange pootjes onder het kastje zouden moeten :) als je de linker pootjes langer maakt ben je er ook toch.
Maar aan de andere kant vind ik het een bijzonder geslaagd model. leuk zo'n anders project
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
jpandriesse zei:
Wat een ADHD figuur
Wie, RICK....of.... :mrgreen:

Leuk man Rick dat je dit samen met je dochter kan doen, leuk en goed voor kinderen om zelf te leren hun eigen dingen te maken... hebben ze later wat aan en leren ze alles mee waarderen...
Ik heb gisteren ook weer met mijn pa lopen klussen (alarminstallatie installeren dit keer geen hout) en da's toch ook altijd extra leuk.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.