Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 14 van de 14

Onderwerp: Kibani kettingzaag

Voor wat het waard is, ik heb onlangs een hele dag met een Kibani benzinezaag gewerkt bij een vriend van me.
    Hij heeft de machine nu een jaar of drie naar ik meen te weten en nog geen misslag gedaan.
    Duitse kwaliteit en ik snap er geen moer van dat ze voor zo weinig geld zulke kwaliteit op de markt kunnen brengen.
    En dat vage gedoe van geen website snap ik ook niet, maar ik kan i.i.g. een oordeel vellen over de 58 cm Kibani.
    Kwaliteit voor geen geld.
    Trouwens als het gaat om snoeiwerk dan zou ik een top handle nemen, klein en licht.
    Wel goed mee omgaan, want doordat de handgrepen erg dicht bij elkaar zitten kunnen er onvoorspelbare dingen gebeuren.
    Dus gewoon zorgen voor alle veiligheidsmaatregelen en succes!

Roel bedankt daar kan ik wat mee

bij van cranenbroek heb je voor 60 euro een kettingzaag met blad en ketting van oregeon,
    heb die hier nu al een jaar of 5 in gebruik voor het haardhout en er zeker 45 m3 mee weggezaagd zonder dat die een kick geeft
    terwijl de stihl van mijn broertje van over de 300 euro na nog geen 8 kuub de geest gegeven heeft.

Als het maar voor één knotwilg is zou ik voor een handsnoeizaag kiezen, en verder kan ik me alleen maar scharen achter het feit dat als je een kettingzaag wil kopen , je best voor een kwaliteitsmerk kan gaan . Kettingzagen zijn geen speelgoed , er gebeuren nog steeds ongevallen mee door onachtzaam gebruik en onvoldoende kennis van de gebruiker al dan niet met dodelijke afloop. Wat hier net aangehaald werd betreffende de stihl die al na 8 kuub de geest gaf: in de verkeerde handen kan je een zaag van 800 euro ook in enkele uren om zeep helpen. Verder is een technisch mankement nooit uit te sluiten, maar bij een merk als stihl dat bij een merkverdeler werd aangekocht kan je er toch terecht voor herstelling al dan niet onder waarborg...
    Die goedkope (meestal chinese) rommel blijf ik ver van weg. Zelf heb ik al vele jaren een Makita(dolmar) van een lokale gekende tuinmachinehandel die al heel wat uurtjes in de bossen gewerkt heeft en me nog nooit in de steek heeft gelaten. Verder hangt veel van de eigenaar af : na elk gebruik reinig ik de zaag met perslucht, word de ketting gevijld(niet geslepen) indien nodig en de olie bijgevuld.

DSC_1286.jpg

Forum Rechten