Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

Onderwerp: ervaring hbm chuck

ervaring hbm chuck

Goedendag,

Ik begin net een beetje met houtdraaien en kan de draaibank van mijn vader gebruiken.
    nu zit ik te kijken naar een chuck om schalen en potjes te draaien en viel mijn oog op de chuck van hbm 125 mm.
    Nu is mijn vraag zijn dit een beetje knappe chucks of weggegooid geld.

Je krijgt waar je voor betaald , 99% van dat HBM spul is Rudolf Utrecht Karel spul wat je voor de helft of nog minder zelf bij de Chinees kunt bestellen.
    Bellen kan je ze niet om te vragen waar het wegkomt. Er is een voordeel ze doen niet moeilijk als het spul stuk gaat.

Filmblik,
    misschien kun je ons eens vertellen over welke draaibank je (vader) beschikt?
    Welke schroefdraad stat er op de as?

groeten

Ornament
    http://www.houtsnijden.eu

Ik zal het komende week eens vragen, ik kan er nu niet bij.

Ik heb eens een HBM draaibank overgenomen, dat was een drama op zich, de verkoper had een HBM chuck liggen, die werd niet verkocht want trilde telkens los en was gevaarlijk om mee te werken, achteraf ben ik dus blij dat ik die toch niet over heb genomen

Of dat inmiddels verbeterd is, daar weet ik niks van

Ik men dat Axminster goeie chucks heeft die wat goedkoper zijn dan bijv. Oneway chucks
    Ronald kanne (dehoutdraaierij) heeft inmiddels een goedkopere chuck in zijn assorti, Ronald kennende zal hij die wel getest hebben en is dat goed bevonden
    Laatst gewijzigd door Toxiq; 10-02-19 om 10:53.
    Met een hamer past alles...

Ik heb een Oneway, een Nova en drie HBM chucks.
    Niks mis mee met die HBM chucks. Ze doen wat ze doen moeten, niets meer en niets minder.
    Daarnaast zijn ze als set zeer compleet met diverse adapters, een wormschroef en vier verschillende bekkensets erbij.
    Ik ben er tevreden over, mede gezien het aantrekkelijke prijsniveau.

Ik begrijp die hetze tegen HBM niet. Je moet eens gaan kijken op een zaterdag bij hun. Heel Nederland staat daar in te kopen. En als daar een paar klachten uit voortkomen,so what. Die worden in de regel goed opgelost.

Zojuist nog een draaibankje gekocht voor de afdeling Westfriesland en elders nog een gekregen. Prima draaibankjes waar half Nederland mee begonnen is.

ben het met pieter eens. niks mis mee.

gr. joop

Ik heb nog nooit problemen met de mijne gehad...
    Zeg maar gewoon Ruben
    --- Hout hoort te drijven ---

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toxiq Bekijk Berichten
    Ik men dat Axminster goeie chucks heeft die wat goedkoper zijn dan bijv. Oneway chucks
    Ronald kanne (dehoutdraaierij) heeft inmiddels een goedkopere chuck in zijn assorti, Ronald kennende zal hij die wel getest hebben en is dat goed bevonden
    Klopt, maar de kwaliteit was te wisselend. De chuck die ik had voldeed prima, maar wat daarna kwam was ik minder over te spreken. Inmiddels zijn de chucks allemaal weer teruggestuurd en komen niet meer terug...
    vriendelijke groeten,

Ronald Kanne

www.ronaldkanne.nl
    www.dehoutdraaierij.nl

facebook.com/ronaldkanne

Ik heb gisteren wel vernomen dat HBM de zakelijke markt wel stevig aan het verliezen is met de machines.
    Groeten, Eric

Forum Rechten