ervaring hbm chuck

filmblik

Actieve deelnemer
3 feb 2015
28
5
Goedendag,

Ik begin net een beetje met houtdraaien en kan de draaibank van mijn vader gebruiken.
nu zit ik te kijken naar een chuck om schalen en potjes te draaien en viel mijn oog op de chuck van hbm 125 mm.
Nu is mijn vraag zijn dit een beetje knappe chucks of weggegooid geld.
 

spinningwheels

Actieve deelnemer
18 mrt 2017
292
3
Je krijgt waar je voor betaald , 99% van dat HBM spul is Rudolf Utrecht Karel spul wat je voor de helft of nog minder zelf bij de Chinees kunt bestellen.
Bellen kan je ze niet om te vragen waar het wegkomt. Er is een voordeel ze doen niet moeilijk als het spul stuk gaat.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik heb eens een HBM draaibank overgenomen, dat was een drama op zich, de verkoper had een HBM chuck liggen, die werd niet verkocht want trilde telkens los en was gevaarlijk om mee te werken, achteraf ben ik dus blij dat ik die toch niet over heb genomen

Of dat inmiddels verbeterd is, daar weet ik niks van

Ik men dat Axminster goeie chucks heeft die wat goedkoper zijn dan bijv. Oneway chucks
Ronald kanne (dehoutdraaierij) heeft inmiddels een goedkopere chuck in zijn assorti, Ronald kennende zal hij die wel getest hebben en is dat goed bevonden
 
Laatst bewerkt:

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
Ik heb een Oneway, een Nova en drie HBM chucks.
Niks mis mee met die HBM chucks. Ze doen wat ze doen moeten, niets meer en niets minder.
Daarnaast zijn ze als set zeer compleet met diverse adapters, een wormschroef en vier verschillende bekkensets erbij.
Ik ben er tevreden over, mede gezien het aantrekkelijke prijsniveau.

Ik begrijp die hetze tegen HBM niet. Je moet eens gaan kijken op een zaterdag bij hun. Heel Nederland staat daar in te kopen. En als daar een paar klachten uit voortkomen,so what. Die worden in de regel goed opgelost.

Zojuist nog een draaibankje gekocht voor de afdeling Westfriesland en elders nog een gekregen. Prima draaibankjes waar half Nederland mee begonnen is.
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Ik men dat Axminster goeie chucks heeft die wat goedkoper zijn dan bijv. Oneway chucks
Ronald kanne (dehoutdraaierij) heeft inmiddels een goedkopere chuck in zijn assorti, Ronald kennende zal hij die wel getest hebben en is dat goed bevonden

Klopt, maar de kwaliteit was te wisselend. De chuck die ik had voldeed prima, maar wat daarna kwam was ik minder over te spreken. Inmiddels zijn de chucks allemaal weer teruggestuurd en komen niet meer terug...
 

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
Ik heb gisteren wel vernomen dat HBM de zakelijke markt wel stevig aan het verliezen is met de machines.
 

filmblik

Actieve deelnemer
3 feb 2015
28
5
Ik heb het opgemeten, 19mm.
Dat de kwaliteit van hbm lager zal zijn dan van oneway of nova mag duidelijk zijn.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Een chuck voor een redelijke prijs is ook de record power sc3, al moet ik wel eerlijk zeggen als je het geld ervoor over hebt mijn voorkeur naar de oneway talon of de oneway stronghold gaat. (deze laatste voor het zwaardere werk)
 

filmblik

Actieve deelnemer
3 feb 2015
28
5
Ik ben gisteren bij baptist geweest en op advies een record power sc4 gekocht.
Het zal nog even duren voordat ik er mee kan werken maar dat komt goed.
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
Nee, tussen de merken is niets uitwisselbaar. Het is wel vaak handig als je verschillende chucks met verschillende klauwen klaar te hebben liggen/hangen ipv telkens klauwen te moeten wisselen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.