Festool RTS400

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België
Ik gebruik al enige tijd de ETS125 en de Rotex 150, maar ik ben van plan om de RTS ook nog toe te voegen aan mijn (hobby)assortiment schuurders.
Meestal koop ik mijn schuurpapier er ook ineens in het ‘groot’ erbij (per 50), maar waar kan ik dit best halen aan een voordelige prijs?
Heb nu even gekeken voor Rubin2 P80, 120, 150, 180 en 220.
Bij klium zit ik ongeveer op 93€, via Rubart op 72€, toch al een beetje verschil.
Met Rubart echter geen ervaring.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
706
Enschede, Twente
Bij klium zit ik ongeveer op 93€, via Rubart op 72€, toch al een beetje verschil.
Met Rubart echter geen ervaring.

In mijn ervaring is Rubart een solide leverancier. Bestelprocedure is even wennen (als je vooruitbetaling kiest) & het is er niet de volgende dag…
Tip: met een BTW-nummer gaat de Mehrwertsteuer er nog vanaf & zit je op 60 euro.
 

MerkiMac

Actieve deelnemer
28 sep 2012
256
31
Zandvoort
www.markdemaker.nl
Bert, die btw die er af gaat, die hoor je toch "eigenlijk" netjes bij je btw-aangifte weer op te voeren zodat je vervolgens 21% aan de Nederlandse staat mag betalen...? Of ben ik dan te braaf en wordt dat met zulke kleine bedragen nooit gecontroleerd door onze onderbezette belastingdienst?
 

yarnev

Actieve deelnemer
13 okt 2014
86
0
Hier in Belgie bij ons normaal niet. Dingen die je voor 'de zaak' koopt in het buitenland, zoals schuurpapier voor een schrijnwerker, kan je daar direct zonder BTW aankopen. Van zaken die je in Belgie zelf koopt betaal je wel eerst BTW, maar die krijg je na een tijdje dan terug van de staat (zodat je die eigenlijk ook niet betaald). De BTW die je zelf factureert aan klanten (eindgebruiker), die moet je wel doorstorten naar de staat.
Moest dit niet zo zijn, wordt er op elk product een aantal keren BTW betaald (de maker betaalt dan BTW op zijn grondstoffen, de groothandel een keer bij aankoop, de kleinhandel een keer bij aankoop, de vakman een keer bij aankoop, en dan de klant ook nog eens), wat niet eerlijk zou zijn. Nu wordt er eigenlijk enkel door de eindgebruiker BTW betaald.
(ik stel het wel wat zwart-wit, want er zijn hier nog wel uitzonderingen en zo op hoor).
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
706
Enschede, Twente
Bert, die btw die er af gaat, die hoor je toch "eigenlijk" netjes bij je btw-aangifte weer op te voeren zodat je vervolgens 21% aan de Nederlandse staat mag betalen...? Of ben ik dan te braaf en wordt dat met zulke kleine bedragen nooit gecontroleerd door onze onderbezette belastingdienst?

Als je een Kleine Ondernemer bent, en onder een jaarafdracht van iets van 2000 euro blijft, krijg je de BTW terug. En dan is tegen nul-tarief geleverd worden lood om oud ijzer.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.