Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 23
    oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Hier nog een Makita (18v) bezitter en ook ik ben er zeer over te spreken. Echter geen ervaring met andere merken, dus het advies is nogal subjectief.

Durf het haast niet te vermelden

Ik vind Metabo een goede machine.
    Heb de BST 12 impuls, heb er een stel van liggen en ik gebruik ze al jaren en jaren.
    Ze stuiteren wel eens op de grond, ik sla er wel eens mee tegen een spijker of stuk hout.
    Van tijd tot tijd een paar nieuwe accu,s en gaan met de handel.
    Laatst gewijzigd door de Haan; 07-02-19 om 21:30.

Die BST 12 impuls heb ik ook nog.
    Is nu 20 jaar oud en doet het nog prima.
    weet echter niet hoe metabo tegenwoordig is, maar vroger was het een van de betere merken.
    Heb nog 2 machines, waarvan er 1 nu ca 55jaar oud is en de andere is ca 50jaar.
    Ze werken nog steeds goed.
    Een echte vakman maakt veel met weinig gereedschap.
    Ik heb veel gereedschap.......

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Metabo is een moeilijk merk om in te schatten : sommige machines zijn echt top (Lakfrees, heel wat boormachines) andere zijn heel wat minder (China-achtige afkortzagen enzo...). Heb ook al zin gehad om hier een accu schroefmachine van te kopen: zien er heel goed uit en voelen heel degelijk aan, zouden compatibel zijn met het centrotec systeem van festool, maar zijn een stuk vriendelijker voor de portemonnee. Heb ook goede ervaringen met de klantendienst.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door trilliwilli Bekijk Berichten

Het is wel belangrijk om te weten dat al die merken budget en toplijnen hebben, de prijs geeft meestal wel aan waar je zit.

+1, zeker bij Metabo

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    En toch is dit niet altijd garantie voor succes. Ik heb, voordat ik de Panasonic kocht, een Bosch GSR 18 VE-EC gekocht, maar wat een rampenplan was dat.. zodoende dit topic geopend..

https://www.woodworking.nl/showthrea...ik-te-kritisch
    Mvg,

Richie

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Zijn er forumleden met een Mafell 18M?

Dat moet echt een beest van een machine zijn maar hij past niet in mijn budget (700+)

Past het met goede ervaringen dan wel ? :-)

Ik hoor/zie ook goede dingen van de accuboormachines van Milwaukee, ik heb zelf alleen ervaring met de slijptol (en die bevalt me uitstekend)
    Met een hamer past alles...

Ik denk dat het niet onbelangrijk is voor welk systeem accu's je kiest. Het voordeel van een goede keuze maken is dat bijkopen van losse bodies vaak best interessant is. ALs je een leuke set accu's hebt dan kun je voor weinig geld bijkopen. Ik heb vanuit dat perspectief zelf 2 systemen gekozen... Metabo / Mafell omdat Metabo een grote range machines heeft en de accu's ook in de topper MT55 op accu passen. En verder heb ik een aardige set Festool boormachines op accu gekocht met de gratis accu optie die vorig jaar speelde. De festool machines zijn echt wel lekker en sterk. Als je een alle kunnen wilt neem je een PDC18. Klopboor, 3800 toeren boren en beresterk met 4 versnellingen.
    . . . Als er 1 gereedschap over de dam is staat zo je werkplaats vol . . .

Wat jammer dat je zon slechte ervaring had met Metabo. Ik heb ook een Metabo gehad en was daar heel erg over te spreken. Ik heb het idee dat iedere paar jaar de kaarten wel geschud lijken te zijn in machine land. In de loop der jaren heb ik wel wat machines gehad en allemaal hebben ze goede en minder goede punten.
    Hoor de laatste tijd steeds meer klachten over de machines van Metabo om me heen, terwijl mensen wel heel tevreden zijn over de accu’s. De makita die ik heb gehad was een bijzonder goede machine maar daarvan vond ik de accu’s weer matig. De badkamer man die bij ons was die bevestigde dat en is nu overgestapt op Bosch blauw. Ikzelf zit nu op Hilti en dat is oerdegelijk, maar ja is ook gemaakt voor de bouw.

Forum Rechten