Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 29 van de 29
    Ehhh, Bert vraagt alleen maar advies over een zaagtafel toch....😁

Hier een Dewalt DW745 type4, met een 1400 watt Starmix, die dus beide geen softstart hebben, gaat het goed op een zekering. Heb hier nog patroonlastscheiders, daar zit nog een smeltzekering in. Of een automaat dit trekt weet ik pas als de groepenkast is vervangen, die staat dit jaar op de nominatie.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toxiq Bekijk Berichten
    tot en met 3x25 betaal je het zelfde vastrecht tarief, daarna gaat het omhoog
    3x25 hoofd, dan heb je 3x20 afgezekerd naar je klusruimte, dat is 14kw als ik me niet vergis ??? daar kan je heel wat machines op draaien
    Ik lees nog een reactie van @toxiq over de automaten van Hendrick, maar achter 3x25A hoofdzekeringen mogen alleen 16A groepen ivm met selectiviteit.

Ook het gebruik van een C-karakteristiek zekering/automaat is in een huisinstallatie niet toegestaan. Zijn beide vastgelegd in de NEN1010 norm.

Dat je het zelf thuis anders doet is dus eigen verantwoordelijkheid, in de nieuwe situatie zal ik waarschijnlijk ook een C-karakteristiek voor de schuur gaan toepassen. Selectiviteit kun je beter niet mee rommelen, daar is de netbeheerder niet blij mee, bovendien bestaat het risico dat de hoofdzekering tegen kosten vervangen moet worden, omdat door de afwezigheid van selectiviteit de hoofdzekering er alsnog uit vliegt.

De zaagmachine zelf bevalt prima, maar op termijn zie ik liever een zware combi in de schuur staan. De Dewalt vervuldt nu echter prima de taak van een onmisbare hulp bij serieus kluswerk, waarbij ik niet meer afhankelijk ben van handelsmaten hout. Met een goed blad levert die strak werk, het is een prima oplossing ook voor meubelmaken, de invalzaag staat er bij mij overigens wel naast, is bij plaatmateriaal wel een must.
    Met vriendelijke groet,

William
    .

Een Inca Major is ook een goed optie.
    Is er alleen 2e hands

Makita 2704 doet het ook niet slecht.
    Een echte vakman maakt veel met weinig gereedschap.
    Ik heb veel gereedschap.......

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door trilliwilli Bekijk Berichten
    Hier een Dewalt DW745 type4, met een 1400 watt Starmix, die dus beide geen softstart hebben, gaat het goed op een zekering. Heb hier nog patroonlastscheiders, daar zit nog een smeltzekering in. Of een automaat dit trekt weet ik pas als de groepenkast is vervangen, die staat dit jaar op de nominatie.

Ik lees nog een reactie van @toxiq over de automaten van Hendrick, maar achter 3x25A hoofdzekeringen mogen alleen 16A groepen ivm met selectiviteit.

Ook het gebruik van een C-karakteristiek zekering/automaat is in een huisinstallatie niet toegestaan. Zijn beide vastgelegd in de NEN1010 norm.

Dat je het zelf thuis anders doet is dus eigen verantwoordelijkheid, in de nieuwe situatie zal ik waarschijnlijk ook een C-karakteristiek voor de schuur gaan toepassen. Selectiviteit kun je beter niet mee rommelen, daar is de netbeheerder niet blij mee, bovendien bestaat het risico dat de hoofdzekering tegen kosten vervangen moet worden, omdat door de afwezigheid van selectiviteit de hoofdzekering er alsnog uit vliegt.

De zaagmachine zelf bevalt prima, maar op termijn zie ik liever een zware combi in de schuur staan. De Dewalt vervuldt nu echter prima de taak van een onmisbare hulp bij serieus kluswerk, waarbij ik niet meer afhankelijk ben van handelsmaten hout. Met een goed blad levert die strak werk, het is een prima oplossing ook voor meubelmaken, de invalzaag staat er bij mij overigens wel naast, is bij plaatmateriaal wel een must.
    Ik heb onlangs ook eens uitgevlooid hoe het zit met selectiviteit. Mijn conclusie: wanneer je zelf de hoofdzekeringen kunt bedienen (wanneer je dus automaten hebt in plaats van verzegelde smeltpatronen), kun je prima 20A in je meterkast plaatsen en 16A in je schuur. En als je dan toch de netbeheerder laat langskomen, krijg je waarschijnlijk vanzelf automaten.

Heb je 2 automaten achter elkaar, dan gaat het waarschijnlijk sowieso wel goed, omdat de karakteristieken op elkaar lijken. Is de hoofdzekering nog een smeltpatroon, dan heb je twee verschillende karakteristieken, die elkaar wel eventueel kunnen raken.

Wat voorbeelden van combinaties: https://fritts.nl/selectiviteit-zonnepanelen/

Wat zijn nu de verschillen, je ziet door de bomen het bos niet meer.

Dewalt DWE7491 Zaagtafel - 2000W - 250 x 30mm - DWE7491-QS
    Dewalt DWE7492 Zaagtafel - 2000W - 250 x 30mm -
    Groeten, Eric

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2013
    QS staat geloof ik welke stekker er aan zit, zo is -UK een engelse stekker.
    Verder is het gewoon een update. Zo staat er op mijn 745 TYPE 4

In feite zijn er maar 2 modellen.

Misschien bij jullie allemaal al bekend:
    Op het YouTube kanaal van bauforum24 komen een aantal veel gebruikte tafelcircelzagen uitgebreid in beeld.
    De mafell en Festool komen ook nog.
    https://youtu.be/Wya6LCsK6tM

Danke sehr

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten