originele kleurnummer van grijze antieke Bruynzeel kast

studiodara

Actieve deelnemer
7 jun 2015
145
28
Beste forumleden

Weet iemand de originele kleurnummers van originele bruynzeel kasten? Ik mag een oud exemplaar restaureren en uiteraard kan ik met de waaier een benadering zoeken maar ik zoek graag naar de historie en een kenner die me aan de juiste kleurnummers kan helpen. Bijgevoegd een foto van de originele kleur. Wie kan me helpen?

Mvg Dirk

bruynzeel grijs.jpg
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.058
392
Stuur een mailtje naar bruinzeel.

de originele verf geeft overigen vrijwel zeker een andere kleur als je hem er nieuw op aanbrengt je moet dan de hele kast doen.
als je delen wilt overschilderen kan je beter de kleur laten scannen en namaken bij de verfwinkel
 

studiodara

Actieve deelnemer
7 jun 2015
145
28
Beste Boertje125, het mailtje naar Bruynzeel heeft me niet verder geholpen want Bruynzeel kasten bestaat niet meer. Dus vandaar mijn vraag. Dank voor de verfwinkeltip!.
 

ope1967

Actieve deelnemer
12 aug 2017
140
55
wel degelijk dat ze bij bruynzeel in panningen deze informatie nog hebben
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik denk dat je de hele kast ten alle tijden geheel moet schilderen
De kleur die er nu op zit is verkleurd, een nieuwe kleur zelf als je die matched gaat ook verkleuren en word anders dan wat het nu is, dan zit je nog met hoeveel glans er wel/niet in zit

Om de originele kleur terug te vinden voor het scannen zou ik éérst een stukje schuren, kans dat de onderliggende kleur zeer dicht bij het origineel komt of zelfs is
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.