Bosch PTS 10 T, wanneer welke geleider?

Bastognekoek

Nieuw lid
25 jul 2018
16
0
Hoi,

Misschien een stomme vraag, maar ik stel hem toch even. Ik heb vandaag de Bosch PTS 10 T gekocht. Nu vroeg ik mij af wanneer ik enkel de grote, zilverkleurige geleider gebruik en wanneer ik ook de kleinere zwarte moet gebruiken. In de handleiding staat: "Bij het zagen van smalle werkstukken" . Wordt hiermee de afstand tot het blad bedoeld, dus bijvoorbeeld als ik dunne repen wil zagen of de hoogte van het hout bedoeld?

Alvast bedankt voor de reacties.
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
848
63
Thuis
Ik heb best lang de Bosch pts 10 gehad en gebruikte dat stukje met name bij smalle maar zeker ook lage stukken hout. De Zilverkleurige geleider is best hoog en je kan dan haast niet meer bij je werkstuk als je een latje wil zagen van 10x10mm. Verder is de kans kleiner dat je hout vast komt te zitten als er spanning in zit, het hout kan namelijk links en rechts wanneer het gezaagd is.
 

Bastognekoek

Nieuw lid
25 jul 2018
16
0
Dag Lars,

Bedank voor je reactie, helder! Nog even een vraag. Maakte de zaag bij jou bij het opstarten ook een rammelend/raar geluid?
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
848
63
Thuis
Als de zaag net opstarten hoorde ik inderdaad een soort raar rammelend geluid, ik denk dat ik wel weet wat je bedoeld. Of dit erg is weet ik niet maar op dat moment dacht ik dat het zo hoorde. Ik heb het ook nooit niet gehoord.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.