Grote trommel - okedo daiko

woodie

Actieve deelnemer
5 nov 2010
188
1
@Jokke
Deze is op bestelling gemaakt.
Ik heb een tijd taiko gespeeld, maar ben gestopt door een niet zo correkte leraar. En waar ik nu woon is helemaal niks te vinden, sowieso weinig clubs/groepen te vinden. Dicht's bijzijnde organisatie is in Keulen in Duitsland voor mij. Maar ik ga terug beginnen, 'k ben een gesegmenteerde nagado taiko voor mezelf aan het maken.

@houthasses
Het touwwerk is idd een aardig klusje, ben je al gauw een uurtje of 2 mee bezig.


Nu nog even de staander maken.

En thx guys voor de complimenten.
 

Geertg

Actieve deelnemer
5 okt 2008
285
0
Lembeke
Woodie,

In het boek: "Japan culture of wood" wordt er naar ik me herinner de beschrijving gegeven van hoe zulke instrumenten gebouwd worden.
Ik weet wel niet meer hoe uitgebreid de beschrijving was, maar voor de rest is het ook gewoon de moeite om eens gelezen te hebben.

Groeten,

Geert
 

woodie

Actieve deelnemer
5 nov 2010
188
1
Eindelijk heeft ie een zitje

Het is weeral een tijdje geleden dat ik nog s postte, teveel projekten tegelijk zeker (waaronder 2 kajaks).

Eindelijk heb ik de staander voor deze trommel gemaakt, hij is van rode els en demonteerbaar dmv de kleine uitstekende dreveltjes.

5695859912_bc72806b79_b.jpg


5695859232_ca423cb21a_b.jpg


5695284047_0d2c3703c8_b.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.