Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 29

Grote trommel - okedo daiko

Ben terug begonnen aan de bouw van een trommel. Voordat ik een digitale camera had heb ik de ketel gemaakt, dus helaas geen foto's van dat gedeelte. Hij is van sipo gemaakt, bijna allemaal kwartiers gezaagde segmenten en dan op een soort spit (m'n kippen-grill ) rond gedraaid langs de buitenkant.

Nu ben ik verstevigingsringen aan de kanten aan het aanbrengen. Zal bespannen worden met koe of kalfsvel.

Als deze klaar is begin ik aan eentje van dezelfde grootte in berk, maar dat gaat nog wel effe duren. En een gesegmenteerde hira-daiko staat ook nog op programma.

Hira-daiko,

Om een ideetje van grootte te krijgen heb ik er een standaard stoel bijgezet. Diameter is 69 cm en hoogte 77 cm.

Re: Grote trommel

Leuk man! Muziekinstrumenten maken zie je hier niet veel.

50 lijmklemmen, hoort dat tot de standaard uitrusting van een houtbewerker :shock:

Ziet er wel goed uit.... succes met de bouw.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Creatief_Met_Hout
    50 lijmklemmen, hoort dat tot de standaard uitrusting van een houtbewerker :shock:

Ziet er wel goed uit.... succes met de bouw.
    Haha. Dat viel mij ook al op. Je hebt flink wat klemmetjes in huis gehaald.

Je kan nooit klemmen genoeg hebben

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Klopt, je hebt nooit genoeg klemmen.

Ik wist helemaal niet dat je ook instrumenten maakt? Maak je nog andere instrumenten naast trommels?

dat is leuk, een trommel, tja en die klemmen vielen mij ook al op. :shock: hahaha

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jokke
    Ik wist helemaal niet dat je ook instrumenten maakt? Maak je nog andere instrumenten naast trommels?
    Neen, vooral met natuurvel bespannen trommels. Maar moet nog veel leren, vooral over hoe ik de klank goed krijg, maar daar is zo weinig info over te vinden en diegene die wel iets weten, willen dan weer niet delen :roll: Net het tegenovergestelde van hoe ik ben ingesteld, maar ja.

Ik heb 2 jaar vioolbouw in het CMB te Puurs gevolgd. Als eerstejaars project moesten we een hommel (blokviook) bouwen. Bijna alle technieken om een viool te bouwen komen daarin aan bod. Maar zoals misschien al is opgevallen is mijn interesseveld is nogal uitgebreid en tijdens het tweede jaar viel me op hoe eng er gedacht wordt in dat wereldje tov van de gitaarbouwers/botenbouwers/meubelmakers, met alle respekt voor de vaardigheden.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door woodie
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jokke
    Neen, vooral met natuurvel bespannen trommels. Maar moet nog veel leren, vooral over hoe ik de klank goed krijg, maar daar is zo weinig info over te vinden en diegene die wel iets weten, willen dan weer niet delen :roll: Net het tegenovergestelde van hoe ik ben ingesteld, maar ja.

Ik heb 2 jaar vioolbouw in het CMB te Puurs gevolgd. Als eerstejaars project moesten we een hommel (blokviook) bouwen. Bijna alle technieken om een viool te bouwen komen daarin aan bod. Maar zoals misschien al is opgevallen is mijn interesseveld is nogal uitgebreid en tijdens het tweede jaar viel me op hoe eng er gedacht wordt in dat wereldje tov van de gitaarbouwers/botenbouwers/meubelmakers, met alle respekt voor de vaardigheden.
    Interresant, ik vermoed dat het een vrij gesloten wereldje is?

Forum Rechten