TV meubel constructie vraag: vuren en eiken combineren

Vincentios

Actieve deelnemer
23 feb 2017
44
2
Ik ga een TV meubel maken van massief hout waarbij de hele onderbouw bestaat uit vurenhout (28 mm en 18 mm dik) en het bovenblad van massief eikenhout is (30 mm dik). Zowel het vurenhout als eikenhout komt uit panelen met doorgaande lamellen van zo'n 5 cm breed.

Het eiken bovenblad wordt in de olie gezet. De vuren onderbouw wordt roomwit gelakt.

Hoe kan ik het beste het bovenblad van eiken op de onderbouw van vuren vastzetten? Ik wil voorkomen dat er problemen ontstaat doordat beide materialen mogelijk op een andere manier gaan "werken".
Normaal gesproken verlijm ik een meubel volledig met D3 lijm en wat lammelo's, maar ik weet niet of dat hier verstandig is.

meubel vurenhout en eiken.jpg
 

Elio

Actieve deelnemer
21 feb 2013
164
9
Google eens op Z-clips, deze frees in dmv lamellenfrees of bovenfrees.. Of terwijl bladwerverls.. ik zou voor de onderbouw timmerpanelen gebruiken. Word een mooi meubeltje zo! Succes en het eindresultaat natuurlijk
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.