Kleine lintzaag

Christof

Actieve deelnemer
19 nov 2008
32
0
Hallo,

voor een tafelblad projectje wil ik met 'vlinders' gaan werken om een scheur te stabiliseren in het hout. Om de vlinders zelf te gaan maken had ik gedacht een kleine lintzaag te kopen, op 2dehands staan er vaak van 100 euro of minder. Mijn vraag is of zo'n kleine lintzaag de moeite is voor dit type werk, of zou ik beter uitkijken naar een iets groter model.

De 'vlindertjes' die ik ermee wil gaan zagen:

6dd9d5ae48ccbe18c621e1a07ecd0a7b.jpg

In bijlage enkele foto's van de types die momenteel te koop staan bij mij in de buurt.

Dewalt:

Schermafbeelding 2019-01-30 om 07.11.53.jpg

Ferm:

Schermafbeelding 2019-01-30 om 07.12.13.jpg
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2019-01-30 om 07.11.46.jpg
    Schermafbeelding 2019-01-30 om 07.11.46.jpg
    19,1 KB · Weergaven: 262

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.761
459
Almere
Voor wat je laat zien voldoen ze prima, en iets groter is vaak aanmerkelijk duurder, maar dat wist je zelf al:D
 

Elio

Actieve deelnemer
21 feb 2013
164
9
Die Dewalt is een figuurzaag. Zou kijken voor een iets steviger groter model, ook met het oog op de toekomst, tenminste als je nog wat meer wilt doen. Anders heb je je vlindertjes en doe je er later niks meer mee, zelf ook wel is die fout gemaakt.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
De grote is niet (altijd) bepalend voor de kwaliteit
Een goed zaaglint en instellingen zijn zeker zo belangrijk
Inca is een zaagje dat hier heel hoog geprezen word, wel wat duurder maar als je zoiets kan vinden (geduld ?!) dan heb je een topzaagje dat heel fijn werkt
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.440
536
Ik zou die vlinders met de hand zagen. Die kleine lintzagen vind ik op langere termijn te beperkt.

groeten,
Ornament
 

J v Veldhuizen

Actieve deelnemer
7 okt 2018
268
8
Zou ik ook kijken voor een Inca
Geloofde dat zelf ook niet echt
Staat er hier ook 1 en was van alle machines die ik in 1 koop kocht de enige die na 1 keer gebruiken gelijk de geest gaf
Motor door lange stilstaan naar de gallemiezen
Dacht hem maar weg te doen toen ik prijs van nieuwe motor zag of opmnieuw wikkelen
Met toeval een krachtstroom motor met zelfde toerental en kracht als van 230 v kunnen vinden op MP
Draait als tierelier nu en zoals hierboven gezegd goed af te stellen en super kwaliteit
Onderdelen nog heel makkelijk aan te komen orgineel (wel aan de prijs)
 

Christof

Actieve deelnemer
19 nov 2008
32
0
Ging gisteren epxoy halen bij een lokale winkel en hadden ze daar ook een lasersnij machine staan. Ik ga een paar freesmallen laten 'snijden' uit plexi en op die manier de vlindertjes maken. Dan koop ik misschien op een later moment een grotere lintzaag.

Alvast bedankt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.