Barn find

J v Veldhuizen

Actieve deelnemer
7 okt 2018
268
9
Gisteren eigenlijk voor de grap gezegd ,die past mij wel die oude lintzaag
Tijdens rondgang langs een oude werkplaats en wat vervallen schuren van ons deze machines tegen gekomen
Krijg ik vandaag eind van de middag een app'je of ik serieus was

Als beetje meezit dus alles ophalen ,maar in ieder geval de oude lintzaag en langgatboor

20190128_125644641_iOS.jpg
20190128_125620605_iOS.jpg
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.921
2.537
Mooi model lintzaag. Als je er de ruimte voor hebt, zijn de vlakbank en de vandiktebank ook pareltjes.
 

J v Veldhuizen

Actieve deelnemer
7 okt 2018
268
9
Mooi model lintzaag. Als je er de ruimte voor hebt, zijn de vlakbank en de vandiktebank ook pareltjes.

Ja vond ik ook , de lintzaag vooral . Heb nu een vele malen kleinere
Deze machines stonden bij een oude td werkplaats op eenterrein van ons waar wat gebouwen terug gegeven worden aan de natuur.
Vlakbank en heb ik nog geen ruimte voor bij huis,maar zijn we mee aan het bouwen dus straks wel.
Vandikte bank heb ik bijna dezelfde al van thuis staan ,alleen 10 cm smaller.
Staan nog veel meer leuke antieke oude spullen ,zoals werkbanken en ook nog een hele oude pers of zoiets

Was echt toeval ,werd al poosje niet meer gebruikt omdat niemand wist hoe het werkt
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.921
2.537
Lijkt me een prima fiets. Als mensen mij vragen of ik hun schuren op wil ruimen, neem ik ook alles mee. Vaak zijn ze blij dat iemand hun het opruimen uit handen neemt, zonder dat het veel geld kost. Een handelaar neemt echt niet alles mee.
 

J v Veldhuizen

Actieve deelnemer
7 okt 2018
268
9
Ik heb je een pb gestuurd. Ik denk dat de vandiktebank op mij staat te wachten;-)

Voorlopig nog niets in de aanbieding ,maar staan wel veel spullen daar
Heb zelf aangegeven dat ik alle spullen die weg gaan wil hebben
Lintzaag en langgatboor zijn sowieso zeker ,die had ik nog niet
Vlakbank ook ,maar misschien voor een vergoeding
De rest heb ik aangegeven ook over te willen nemen en dat zou ik op korte termijn horen
 

J v Veldhuizen

Actieve deelnemer
7 okt 2018
268
9
Als de beitelas van het goede type is, verslijt je de vlakbank ook niet.

Dat denk ik ook niet

Heb nog niet gekeken wat precies het merk is etc
Vond ik nogal ongepast om te doen als het niet van mij zou zijn
Vrijdag hoop ik er weer heen te kunnen als agenda het toelaat en wil ik even kijken wat de merken en types zijn
Duidelijkere foto's ook en wie weet nog even kijken of ik ze kan laten werken

Bij de vlakbank en vandikte bank zaten nog paar setjes met messen.
Bij lintzaag diverse soorten nieuwe zaagllinten
 

J v Veldhuizen

Actieve deelnemer
7 okt 2018
268
9
Lijkt me een prima fiets. Als mensen mij vragen of ik hun schuren op wil ruimen, neem ik ook alles mee. Vaak zijn ze blij dat iemand hun het opruimen uit handen neemt, zonder dat het veel geld kost. Een handelaar neemt echt niet alles mee.

Dat klopt en is voor ons ook vaak het probleem als je opkopers laat komen
Je kan er niet altijd bij blijven en als je dan terug komt is het verkeerde weg ,of de rommel ligt er nog
Ook vaak meegemaakt dat de schade aan of door elektra ,gas of water meer kost dan wat het opleverde

Tegenwoordig gaan we zelf kijken wat we kunnen hergebruiken binnen onze andere locaties
Technische zaken zijn dan vaak mijn pakkie aan ,zo kom je best wel eens leuke zaken tegen
Er lagen pas geleden op een leeg pand van ons waar de airco units gestolen waren van het dak afvalhout volgens een bezorgede omwonende
Moest ik heen om op te ruimen en af te voeren
Kwam ik daar op het dak ,lagen er 15 mooie bankirai balken van 10X10 15X15 zonder schroeven erin
Effe met de hogedruk het mos eraf gespoten ,schaven en mooie cavalleti 's gemaakt voor dochterlief en haar rijvereniging

20170121_144907859_iOS.jpg20170323_115727000_iOS.jpg

Zou normaal gesproken zo een container in gaan
 

SDG

Actieve deelnemer
29 nov 2018
130
1
't Gooi
Mooi spul! Denk dat het een zeer goede zaak is dat we met z’n allen veel en veel bewuster omgaan met alle spullen om ons heen. Ik probeer mensen bij het weggooien van hout vaak te wijzen op het feit dat zoiets er jaren over doet om te groeien en als balk te dienen en dat het er wel heel erg slecht aan toe moet zijn wil je het weggooien. Idem voor die oude machines, waarschijnlijk nog prima op te knappen en te gebruiken. 😉👍
 

J v Veldhuizen

Actieve deelnemer
7 okt 2018
268
9
Mooi spul! Denk dat het een zeer goede zaak is dat we met z’n allen veel en veel bewuster omgaan met alle spullen om ons heen. Ik probeer mensen bij het weggooien van hout vaak te wijzen op het feit dat zoiets er jaren over doet om te groeien en als balk te dienen en dat het er wel heel erg slecht aan toe moet zijn wil je het weggooien. Idem voor die oude machines, waarschijnlijk nog prima op te knappen en te gebruiken. 

Vertel dat mijn vrouw maar eens ,haha
Maar je hebt gelijk
Ik neem alleen soms iets te veel mee wat ik denk nog te kunnen gebruiken
Ik heb nu een oude open boerenschuur bij ons paardje die ik mag gebruiken als de boel netjes blijft
Want probleem is vaak de ruimte om alles te bewaren (en een vrouw die het snapt)
Ruimte heb ik bij huis genoeg ,maar alles in het zicht is ook niet alles

We moesten het garage bedrijf van mijn zwager slopen met een groot weiland met ruim 100 bankirai palen van 130 cm en 10 cm
Waren wel 20 jaar oud maar nog super goed ,even terug schaven naar 8 cm en wat olie en ons paardje stond in een mooi weiland
Paar honderd meter eiken planken ook geschaafd en setje messen armer toch ruim 200 mtr over gehouden om straks stal en zadelkamer voor elkaar te maken.
Achter het huis een hele grote douglas terras ook setje messen gekost ,maar onze oudste mooie veranda met houten vloer erin.
In huis lag een eiken parketvloer van 80 m2 ,die ligt nu als dag op onze veranda met de mooie kant naar beneden ( al verkeek ik me er wel op hoe hard dit gaat werken uit een kurkdroog huis)
In de kachel kan altijd nog

Heb nu een bedrijfje wat mij steeds belt als ze pallets binnen krijgen van tussen de 2,5 tot 3,5 mtr
Hele goede kwaliteit hout soms en vaak minimaal 3 cm dikke planken
Even demonteren en van 1 pallet maak ik 2 bezembakken voor het springen van onze jongste
Veel van haar vriendinnen hebben er al 1 in de bak staan
En het mindere hout is goed voor de kachel vaak

20170323_115840000_iOS.jpg20181230_135146307_iOS.jpg
 

J v Veldhuizen

Actieve deelnemer
7 okt 2018
268
9
Vandaag begonnen met eerste machines uit deze werkplaats naar hun nieuwe plekje te verhuizen
Tenminste , de tijdelijke opslag
Een oud freestafeltje van Elektra Beckum , de TF 100
Heb ik op later tijdstip nog wel wat vragen over ,eerst maar eens schoonmaken

Nu eerste keuze maken welke afkortzaag te houden
Een Omga 600 p3s of een Omga RN 450
20190327_144940480_iOS.jpg20190327_082504838_iOS.jpg
 

HoutHans

Actieve deelnemer
1 mei 2012
450
20
Hoezo keuze maken? Een mens heeft toch nooit genoeg zagen? Beide zijn mooie machines, dus sterkte met je keuzestress.
 

J v Veldhuizen

Actieve deelnemer
7 okt 2018
268
9
Haha ,ja . Zal het hier zo nog effe voor het slapen in de groep gooien
Maar denk dat ik antwoord al wel kan raden en de werkplaats niet groter mag worden


Maar helaas heb ik een collega beloofd dat hij mijn "2e" keus mag hebben

Denk toch dat ik onderstel van de grote neem en de 450 daar op ga bouwen


Hoezo keuze maken? Een mens heeft toch nooit genoeg zagen? Beide zijn mooie machines, dus sterkte met je keuzestress.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.921
2.537
De twee radiaalzagen naast elkaar op een tafel monteren. Kan je er een voor haaks afkorten gebruiken en de andere voor hoeken.
 

J v Veldhuizen

Actieve deelnemer
7 okt 2018
268
9
Beetje decadent ,maar nog niet eens zo'n heel slechte tip

Vandaag de kleinste van de 2 even aan de tand gevoeld ,zaagt nu met het nieuwe blad erop echt super goed
De andere lijkt net alsof ie wat meer op zijn donder heeft gehad in het verleden
Ook als je in de werkplaats op de grond keek tussen het zaagsel zag je dat er veel oud hout mee gezaagd werd
Haardhout etc , maar ook afgekeurde of half verrotte picnicktafels


De twee radiaalzagen naast elkaar op een tafel monteren. Kan je er een voor haaks afkorten gebruiken en de andere voor hoeken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.