Weer bezig + 2 nieuwe kumiko project af!

Geck0

Actieve deelnemer
Had helaas weer een wat mindere periode hierdoor ging het houtbewerken even op de achtergrond.,Maar ben nu weer een maandje lekker aan het klussen!
Dus hier mijn 2 nieuwe projecten die af zijn!


Tsuno Shokkõ patroon lantaarn :
Tsuno Shokkõ side view 2.jpg
Tsuno Shokkõ Lights 1.jpg
Tsuno Shokkõ Detail.jpg
Hier ff een paar werk foto's
IMG_3603.jpg
IMG_0218.jpg
IMG_0234.jpg

En heb ook nog een kistje gemaakt.. Voor mijzelf :)
Kistje met Houndstooth Dovetails en Mie Masu Tsunagi patroon in de deksel + een klein bakje met ook weer wat zwaluwstaartjes erin verwerkt
Met eik en amerikaans noten afgewerkt met danish oil ., maat : 18x32 en 12 hoog.
Houndstooth Box Mie Masu Tsunagi :

Houndstooth Box.jpg

Houndstooth box 3.jpg

Houndstooth dovetails 2.jpg
Lid top.jpg
Handles lid.jpg
the lid.jpg
Tray Mitered dovetails.jpg
houndstooth box tray.jpg
Binnen bakje is ook met een stukje in verstek voor de bodem dit was ook eerste keer dat ik deze verbinding probeerde ., das dus goed gelukt!

houndstooth box 4 Mie masu Tsunagi.jpg
houndstooth box tails.jpg
 

HoutHans

Actieve deelnemer
1 mei 2012
450
20
Heel mooi uitgevoerd, super strak inderdaad en ik vind beide ontwerpen (de lamp en het kistje) voorbeelden van een goed geslaagde combinatie van complexiteit in de patronen en eenvoud. Het geeft een rustig beeld om naar te kijken en nodigt toch uit om nader te kijken naar de details. Knap gedaan.
 

J v Veldhuizen

Actieve deelnemer
7 okt 2018
268
9
Pfff ,echt mooi

Hoef je mij niet te laten proberen ,eindigd alles uiteindelijk in de as la van de kachel vrees ik
 

SDG

Actieve deelnemer
29 nov 2018
130
1
't Gooi
Potverdikkie, wat een superlang is dat zeg!!! Waar kan ik beginnen met het leren om dit soort werk eens verder te bestuderen? Heet het kumiko?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.