Weer bezig + 2 nieuwe kumiko project af!

mcbons

Actieve deelnemer
8 sep 2015
251
4
Landgraaf
Hoe heb je de verbindingen van de 4 buiten frames aan elkaar gemaakt

ik zie nu in je blog dat je vierkanten pennen maakt. Volgede vraag, hou heb je de 4 kanten gaten gemaakt?
 
Laatst bewerkt:

Geck0

Actieve deelnemer
Hoe heb je de verbindingen van de 4 buiten frames aan elkaar gemaakt

ik zie nu in je blog dat je vierkanten pennen maakt. Volgede vraag, hou heb je de 4 kanten gaten gemaakt?

IMG_0219.jpg
Ye ik had alle tussen liggers met dezelfde pennen gemaakt.
In de staanders uiteindelijk bij de zijdes klein hapje uit de pennen gezaagd omdat ze elkaar natuurlijk in de weg zaten >_<
 

mcbons

Actieve deelnemer
8 sep 2015
251
4
Landgraaf
Ik zag ook een boek liggen. Welk is het?

ben pas een beginner en ben vandaag vanaales aan het proberen hoe ik iets het beste kan maken
 

Geck0

Actieve deelnemer
Ik zag ook een boek liggen. Welk is het?

ben pas een beginner en ben vandaag vanaales aan het proberen hoe ik iets het beste kan maken

geen probleem vraag vooral hoor!

op de foto was Deel 2 van de Shoji en kumiko design serie geschreven door Desmond King
Zeer gedetailleerde boeken over gereedschap werkwijze patronen etc.
Ben zelf ook gewoon al proberend met kumiko begonnen en gelukkig later ook deze boeken aangeschaft.
 

peter91

Actieve deelnemer
1 jan 2014
71
1
Ee
Prachtige werkstukken!!

Hier ligt het eerste deel van Desmond King al klaar om bestudeerd te worden (en dan ook te beginnen).
Ik moet toch maar een kachel in mijn werkplaats plaatsen om met deze temperaturen door te kunnen knutselen:D
 

mcbons

Actieve deelnemer
8 sep 2015
251
4
Landgraaf
Wilde gisteren bet boek bestellen bij bol.com maar 2 weken levertijd. Nu besteld bij amazon en hoop het woensdag binnen te hebben
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Heel mooi! Zelf ben ik nog niet aan dergelijke kunstwerken toe, maar het werken met handgereedschap spreekt me zeker aan! Zelf ben ik nog van het grovere gereedschap: bovenfrees, domino,... Nog een lange weg te gaan om dergelijk fijn werk te doen dus...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.