Onderdeel van Lurem C260n

Pauld

Nieuw lid
25 nov 2018
2
0
Hallo
Enige tijd terug heb ik een 2de (3de/4de)-handse Lurem C260n gekocht. Om het vervoeren te vergemakkelijken, was hij gedeeltelijk gedemonteerd. Blijkbaar is er een stuk verloren gegaan (of zat het er niet meer op).
Het betreft de ondersteuning van de arm waarop het zaagblad bevestigd is. Deze ondersteuning lijkt me wel belangrijk omdat dit stuk ook het motorgewicht mede helpt op te hangen. Op de 1ste foto zie je de 2 bevestigingspunten aan de onderkant v/h zaagbank-vlak (bestaat dit woord?) en de aansluiting op het zaagblad-vlak.
Voor degenen die ook een Lurem zouden hebben: kan je een gelijkaardige foto nemen? Ik kan dan ongeveer inschatten hoe ik het ontbrekende stuk eruit ziet en kan ik het namaken (al lassend).
De info via de handleiding is nogal 'ruw' (2de foto) en ik weet ook niet welke van de 2 pijlen het correcte stuk aanduidt.
MvG
Paul Daems
C260n(a).jpgC260n(b).jpg
 

tdw83

Actieve deelnemer
28 dec 2012
159
41
Den Hoorn, ZH
Volgens mij is het witte deel alleen bedoeld voor het spouwmes en niet voor een andere ophanging. En gezien de locatie van het andere punt net onder de insert-plate lijkt het mij ook niet een punt voor zware ophanging. Die zouden denk ik meer gebruikt worden voor het afstellen van de insert-plate. Uit die exploded view haal ik ook niet voldoende informatie hoor dus wellicht ligt de vergissing geheel bij mij...

edit:
Overigens heb ik hier (http://lurem.gandi.ws/notices) de handleiding met de exploded view gevonden.
 
Laatst bewerkt:

Pauld

Nieuw lid
25 nov 2018
2
0
@tdw83
Vooreerst bedankt voor je reactie.
Aan je opmerking ivm het spouwmes had ik nog niet gedacht, maar is erg logisch.
De 2 bout-mogelijkheden onder de insert-plate: daar ga ik morgen eens nauwgezet naar kijken.
En de exploded view: die dateert inderdaad uit een vervlogen tijdperk.

@ andere Lurem-bezitters:
Mijn vraag naar een foto blijft uiteraard. Mogelijk dat ook een ander type uitsluitsel geeft.

MvG - Paul Daems
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.