Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 21

Onderwerp: Even voorstellen

Even voorstellen

Hallo Allemaal.
    Ik heb dit Forum pas gevonden omdat ik opzoek was/ben naar nieuwe machine's

Ik zit helaas thuis en moet wat omhanden hebben.
    Ik was op mijn werk scheepstimmerman (niet de jachten)
    Mijn hobby is modelvliegen.

Ik wil in mijn garage blijven knutselen.
    Ik zou graag een cirkelzaag en frees hebben.
    Omdat mijn ruimte niet erg groot is denk ik aan een mft met verlenging.
    Deze:

Ik kan de boel dan opklappen als ik even niets wil doen dan kan de auto weer naar binnen.

Ik weet alleen niet opdat de parralel geleider, ook zonder opstakels naar de mft kan schuiven.
    Ik heb zo ongeveel alles op dit forum over mtf op het forum door gelezen maar kom er niet uit.

Wat ik met de machines wil is van mdf of geplastificeerd spaanplaat meubels maken.
    En ze moeten als ik ze niet gebruik op een plaatsje van 1900 mm bij 900 mm passen.
    Als jullie andere opties hebben wat machines betreft hoor ik het graag.

Re: Even voorstellen

Hallo Bertus.
    Ik weet niet of het voor jou een oplossing is, maar ik heb eens een kleinbehuisde hobbyist gezien, die de poten van zijn werktafel inklapte en het geheel tegen het plafond omhoog trok. Hierdoor had hij de gehele vloer weer vrij.
    Succes bij je "ruimtereis".
    vr.gr. Jan Pranger.

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Ik heb 1 van mijn werkbanken opklapbaar gemaakt. Zware scharnieren aan de muur en de poten ook in te klappen. Uitgeklapt een werkbank van 2,20m breed en 1m diep, ingeklapt ben ik de breedte uiteraard nog steeds kwijt, maar is het geheel maar een cm of 30/40 diep.

Ik bedoelde eigenlijk meer van daarom wil ik deze machine, en geen zware gietijzeren combi machine.
    Daar heb ik namelijk ook naar gekeken, (zou ik stiekum ook liever hebben) maar die zou nooit passen.
    Maar met de mft tafel met verlenging hoop ik ook uit de voeten te kunnen.
    Alleen zitten er bij elkaar 6 poten onder, mijn vloer is redellijk vlak, maar met 6 poten kan hij nooit helemaal vlak staan denk ik.

Ik weet alleen niet in de praktijk hoe dat zal zijn.
    En ik weet niet of de geleider van de verlening als ik breed wil zagen, ook op de mft verder te schuiven is.
    Als jullie dat weten hoor ik het graag.

Hier een foto van het stereo kastje wat ik pas gemaakt heb.

Achter de 2 schuine deurtjes zitten de luidsprekers en er onder het torentje zelf.
    Het webbing is dus om het geluid door te laten, en de afstandbediening werkt er ook gewoon door.

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Dat ziet er heel netjes uit hoor

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Bertus ,

Welkom op dit leuke forum. De eerste foto's zien er veelbelovend uit!!

Bertus, van harte welkom.
    Super bedacht, dat sterio kastje.
    Ad

Dank jullie wel.

Dit orgel heb ik 12 jaar geleden met mijn broer gemaakt.
    Het is electrisch en we hebben alleen de kast gemaakt.

Mijn broer heeft ook een eigen zaak dus daar konden we het maken met de juiste spullen.

Nu moet ik het met minder doen maar dat maakt het zeker niet minder leuk is me opgevallen.

Bertus, welkom op ons mooie forum! Mooie combinatie heb je in gedachten, heb hier zelf een oude mft en een cs50 in gebruik. Daar kun je niet de parallelaanslag van doorschuiven, maar de mft3 heeft een ander profiel. Ik zou naar een goede dealer gaan om het zelf te bekijken, op de website staat ook een leuk filmpje http://www.festool.nl/Products/Pages...el-MFT-3-MFT-3

Maar alleen mdf en spaanplaat?? Of is dat prachtige orgel ook van spaanplaat :lol: :lol: ?

jaap

Forum Rechten